Mecz Ukraina-Polska nie pobił rekordu oglądalności. Śledziło go 12,64 mln widzów

Transmisja wczorajszego meczu Polski z Ukrainą w polskich kanałach telewizyjnych zgromadziła 12,64 mln osób, z czego 6,73 mln w TVP1, a 5,9 mln w Polsacie i Polsacie Sport - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski / tw
Michał Kurdupski / tw
Udostępnij artykuł:

Średnia widownia spotkania Polska-Ukraina - wygranego przez naszą reprezentację 1-0 - w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport wyniosła łącznie 12,64 mln osób. Przełożyło się to na 81,67 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 84,37 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że tylko 18,33 proc. osób oglądających wtedy telewizję miało włączone inne kanały.

Mecz był pokazywany w TVP1 (komentowali go Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak) oraz Polsacie i Polsacie Sport (z komentarzem Mateusza Borka i Tomasza Hajty). W pierwszej stacji transmisja przyciągnęła 6,735 mln widzów (co dało 43,53 proc. udziału), w drugiej - 5,169 mln (33,39 proc. udziału), a w trzeciej - 735 tys. (4,75 proc. udziału).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 oglądalność w TVP1 wyniosła 2,668 mln widzów (43,34 proc. udziału), w Polsacie - 2,325 mln (36,54 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 322 tys. (5,44 proc.). Łączy udział trzech stacji wśród tych widzów wyniósł 84,37 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/francuska-telewizja-dzieki-hologramom-teleportuje-dziennikarzy-i-gosci-na-euro-2016-wideo ##

W  TVP1 trwające nieco ponad 20 minut studio meczowe przyciągnęło 5,36 mln widzów (co 33,59 proc. udziału), a nadane potem „Wiadomości” - 3,47 mln (22,4 proc.). W Polsacie ponad 40-minutowe studio meczowe obejrzało 2,03 mln osób (13,01 proc. udziału) a w Polsacie Sport studio trwające godzinę i kwadrans miało 353 tys. oglądających i 2,29 proc. udziału.

Transmisja meczu Polaków z Ukraińcami zgromadziła mniej widzów, niż pojedynek Polski z Niemcami rozegrany w czwartek, 16 czerwca br. Spotkanie to łącznie oglądało 14,35 mln osób (z czego 7,93 mln w TVP1, 5,48 mln w Polsacie, a 937 tys. w Polsacie Sport).

Mecz miał jednak więcej widzów, niż spotkanie Polski z Irlandią Północną rozegrane w niedzielę, 12 czerwca br. Jego łączna widownia to 12 mln osób (7,02 mln w TVP1, 4,12 mln w Polsacie, a 870 tys. w Polsacie Sport).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mecze-polakow-telewizyjnymi-hitami-euro-2016-inne-w-kanalach-polsatu-oglada-po-2-2-6-mln-widzow ##

Z kolei wszystkie 10 eliminacyjnych meczów do Euro 2016 z udziałem Polski w Polsacie i Polsacie Sport śledziło średnio 6,77 mln widzów.Telewizja Polska w ramach sublicencji kupionej od Polsatu będzie transmitować jeszcze sześć spotkań Euro 2016: po dwa mecze 1/8 finałów i ćwierćfinałów, półfinały i finał.Telewizja Polsat wszystkie 51 meczów turnieju pokazuje w Polsat Sport 2 HD i w Polsat Sport 3 HD, natomiast w otwartym Polsacie zaplanowano transmisje 24 spotkań.Kanały Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-czasie-euro-2016-kobiety-oddaja-czesc-wladzy-nad-pilotem-tv ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?