Media Cyfrowego Polsatu: wpływy 38 proc. w górę, zysk wyższy mimo inwestycji w ramówki i sport

W drugim kwartale br. segment mediowy grupy Cyfrowy Polsat osiągnął wzrost przychodów rok do roku o 38 proc. do 570 mln zł i 189 mln zł zysku EBITDA. Telewizja Polsat z reklam i sponsoringu zarobiła 55,2 proc. więcej niż przed rokiem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Media Cyfrowego Polsatu: wpływy 38 proc. w górę, zysk wyższy mimo inwestycji w ramówki i sport
Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

W sprawozdaniu grupy Cyfrowy Polsat wskazano dwie główne przyczyny wysokiej dynamiki wyników pionu mediowego. W drugim kwartału ub.r. najpierw trwał lockdown, a potem powolne luzowanie obostrzeń, co przełożyło się na duże spadki w sektorze reklamowym (według danych Publicis Groupe jego wartość w Polsce zmalała wtedy o 27,9 proc.).

Ponadto od lipca ub.r. w wynikach grupy Cyfrowy Polsat uwzględniane są dane Grupy Interia, przejętej przez Telewizję Polsat od Bauer Media za 422 mln zł.

Koszty operacyjne segmentu mediowego firmy wzrosły dużo słabiej niż przychody - o 30 proc. do 381 mln zł (bez uwzględnienia amortyzacji, utraty wartości i likwidacji). W efekcie marża EBITDA zwiększyła się o 3,5 pkt proc. do 33,2 proc., a zysk EBITDA - o 55 proc. do 189 mln zł.

Firma podkreśliła, że wyniki rentowności mocno wzrosły „pomimo zainwestowania zdecydowanie wyższych środków w wiosenną ramówkę i większą liczbę wydarzeń sportowych na antenach Telewizji Polsat”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupa-polsat-plus-reklama-wojciech-mecwaldowski-jacek-braciak-tomasz-karolak,7170136704710785a ##

Łączne koszty kontentu w całej grupie Cyfrowy Polsat poszły w górę o 22 proc. do 449 mln zł. - Przede wszystkim w wyniku rozpoznania wyższych kosztów produkcji własnej i kosztów licencji filmowych, co odzwierciedla nasze decyzje o alokacji większych budżetów na potrzeby zwiększania atrakcyjności naszych kanałów telewizyjnych w związku z powrotem rynku reklamy telewizyjnej do wzrostu po jego istotnym osłabieniu w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Odnotowujemy również wzrost kosztów licencji programowych, co jest efektem wybierania przez naszych klientów coraz bogatszych pakietów płatnej telewizji - opisano.

602 mln zł z reklam i sponsoringu dla Telewizji Polsat

Grupa Telewizja Polsat w zeszłym kwartale osiągnęła 330 mln zł wpływów z reklam i sponsoringu (bez uwzględnienia Grupy Interia), co wobec 213 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 55,2 proc. Cały rynek polskiej reklamy telewizyjnej zwiększyły się natomiast (wg wstępnych danych Publicis Groupe i analiz Polsatu) o 48,7 proc., z 778 mln zł do 1,15 mld zł.

Telewizja Polsat szacuje, że miała w nim 28,6 proc. udziału.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polsat-nowe-logo-opinie-autor-teraz-ty-rzadzisz-wybierz-swoje-wszystko,7170137594562689a ##

Z kolei w pierwszym półroczu wpływy reklamowe i sponsoringowe grupy Telewizja Polsat poszły w górę o 26,6 proc. do 602 mln zł, przy wzroście całego rynku reklamy tv o 21,3 proc. do 2,08 mld zł. Nadawca szacuje swój udział w nim na 29 proc.

grafika

Według danych Nielsen Audience Measurement w zeszłym półroczu kanały Telewizji Polsat (z wyłączeniem stacji partnerskich) miały 24,2 proc. łącznego udziału w rynku oglądalności wśród widzów w wieku 16-49 lat, wobec 23,1 proc. rok wcześniej.

Wyższy wynik miała TVN Grupa Discovery, przy czym zanotowała spadek, zmalał też udział kanałów Telewizji Polskiej.

grafika

- Kanały Grupy Telewizji Polsat pozostają w czołówce najchętniej wybieranych, a ich łączne wyniki oglądalności kształtują się na wysokim poziomie ponad 24 proc. Wraz z odbudowującym się rynkiem reklamy osiągnęliśmy bardzo dynamiczny wzrost przychodów w drugim kwartale, a w całym półroczu nasze przychody z reklamy telewizyjnej rosły o 5 p.p. szybciej niż cały rynek. Rozwijamy nasze portale internetowe, m.in. wykorzystując obszerny kontent produkowany w naszej Grupie. Dziś portale naszej Grupy, na czele z Interia.pl, odwiedza ponad 20 mln użytkowników miesięcznie - komentuje Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Telewizja Polsat nadaje 39 kanałów własnych i sześć partnerskich (Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature, Polsat Viasat History, JimJam, CI Polsat, Polsat Comedy Central Extra). Swoje portfolio rozbudowała w ostatnich latach także poprzez przejęcie, kupiła Eleven Sports i spółki telewizyjne od Grupy ZPR Media.

Grupa Cyfrowy Polsat w drugim kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 10,4 proc. do 3,16 mld zł, a jej zysk netto zwiększył się z 290,7 do 541,7 mln zł. Abonent za usługi firmy miesięcznie płaci średnio już 91,4 zł, a klient prepaidowy - 22 zł.

Seria przejęć, sprzedaż Polkomtel Infrastruktury

W ostatnich miesiącach Cyfrowy Polsat przejął znaczące pakiety akcji Netii, której większościowym akcjonariuszem jest od trzech lat. Na przełomie czerwca i lipca w ramach wezwania nabył 78,99 mln walorów stanowiących ok. 23,5 proc. kapitału Netii po 7 zł za sztukę. Na przełomie lipca i sierpnia przymusowo wykupił pozostałe 2,18 proc., stając się jedynym akcjonariuszem spółki.

W pierwszej połowie lipca Cyfrowy Polsat i jego spółka zależna Polkomtel, operator sieci Plus, sprzedały 99,99 proc. udziałów spółki Polkomtel Infrastruktura firmie Cellnex Poland. Wartość transakcji to 7,07 mld zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/5g-siec-plus-gdzie-dziala-zasieg-lista-miejscowosci,7170136690910849a ##

Wiosną Cyfrowy Polsat porozumiał się z grupą CCC do kupna 10 proc. akcji eObuwia za 500 mln zł, zaznaczył, że traktuje to jako inwestycję finansową. - Ze ściśle określonym sposobem i momentem ewentualnego wyjścia z inwestycji, którym zgodnie z intencją stron byłaby pierwsza oferta publiczna eobuwie.pl (IPO), planowana na 2022 lub 2023 rok, w zależności od warunków rynkowych i innych istotnych czynników - opisano w komunikacie firmy.

W ub.r. największą inwestycją holdingu Zygmunta Solorza było przejęcie Grupy Interia od Bauer Media za 422 mln zł, jesienią jej dział reklamy włączono do Polsat Media, zintegrowano te z redakcje Polsatu i Interii.

We wrześniu Telewizja Polsat kupiła od Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych 50,52 proc. udziałów spółki TV Spektrum (to nadawca kanałów Fokus TV i Nowa TV), stając się jej jedynym właścicielem. Natomiast na początku br. Polsat nabył ok. 60 proc. udziałów firmy Tako Media, która produkuje dla nadawcy seriale (m.in. paradokumentalne) i programy. Przejęta spółka zmieniła nazwę na Polot Media.

Rekordowa dywidenda od Cyfrowego Polsatu

W czerwcu walne zgromadzenie Cyfrowego Polsatu zdecydowało, że spółka w dwóch transzach wypłaci rekordową w swojej historii dywidendę - 767,5 mln zł, po 1,20 zł na akcję. Nowymi członkami rady nadzorczej firmy zostali jej większościowy akcjonariusz Zygmunt Solorz, jej były prezes Tobias Solorz, prawnik Jarosław Grzesiak i rektor UW Alojzy Nowak.

W środę na koniec sesji giełdowej kurs Cyfrowego Polsatu wynosił 34,52 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 22,08 mld zł. Do Zygmunta Solorza należy 56,95 proc. akcji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+