W komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl Telewizja Polsat uzasadnia, że przejmując Tako Media, poszerza „poszerza swoją ofertę polskich, lokalnych produkcji i zwiększa wybór treści, które są dostarczane widzom różnymi kanałami dystrybucji”.
Nadawca nie ujawnia, ile zapłacił za ok. 60 proc. udziałów Tako Media. W skali grupy kapitałowej Cyfrowy Polsat to na tyle mała transakcja, że nie opublikowano komunikatu giełdowego o niej.
Poprzednio po 50 proc. udziałów Tako Media mieli Okil Khamidov (to reżyser wielu programów i seriali w kanałach Polsatu) i Tamara Aagten-Margol, obecnie każde z nich jest właścicielem 20 proc.
Zmiana nazwy, zarządu i rady nadzorczej Tako Media
Wraz z przejęciem przez Polsat Tako Media zmieniło nazwę na Polot Media. Utworzono radę nadzorczą, której członkami zostali Okil Khamidov, Tamara Aagten-Margol, większościowy akcjonariusz Cyfrowego Polsatu Zygmunt Solorz i prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski.

Prezesem spółki pozostaje Małgorzata Pach-Galik. Do zarządu dołączyła Katarzyna Koniecka, a niebawem powołani zostaną Katarzyna Wajda (od trzech lat zastępczyni dyrektor programowej Polsatu Niny Terentiew) oraz Paweł Biniek.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/elektrim-akcje-zygmunt-solorz-ile-zaplacil,7170394310510209a ##
90 proc. wpływów Tako Media od Polsatu
Tako Media działa od 2008 roku, zajmuje się przede wszystkim produkcją seriali, teleturniejów i programów typu reality show. W dorobku ma kilkadziesiąt tytułów, zdecydowaną większość dla kanałów Telewizji Polsat.
W ostatnich latach firma realizowała dla Polsatu seriale paradokumentalne „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy”, „Oszukane” „Na Ratunek 112”, a także emitowany w TV4 program „Drogówka”.
W 2018 roku zaczęła produkcję seriali kryminalnych „Septagon” (pokazywano go w TV4) i „Ślad” (w Polsacie). Odpowiada również za seriale Polsatu zapowiedziane w ub.r.: „Komisarz Mama” i „Kowalscy kontra Kowalscy”, (oba będą emitowane w wiosennej ramówce Polsatu) „Tatuśkowie” (zdjęcia do niego ruszyły na początku października) oraz „Kuchnia” (właśnie rozpoczęto prace na jego planie).

W 2019 roku Tako Media osiągnęło wzrost przychodów o 15 proc. do 40,92 mln zł oraz zysku netto z 2,37 do 6,25 mln zł. 90 proc. wpływów pochodziło od Telewizji Polsat.
Przychody firmy z produkcji filmowej i telewizyjnej poszły w górę aż o 46 proc. - z 26,79 do 39,12 mln zł. Natomiast wpływy z tantiem producenckich zmalały z 3,29 do 3,04 mln zł, a z usług - z 1,15 mln zł do 442,1 tys. zł.
W połowie ub.r. spółka uzyskała 3,42 mln zł częściowo bezzwrotnego kredytu od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej.
Polsat kupił Interię i resztę udziałów TV Spektrum
W lipcu ub.r., po uzyskaniu zgody UOKiK-u, Telewizja Polsat sfinalizowała uzgodnione wiosną kupno Grupy Interia za 422 mln zł od Bauer Media. Równocześnie do władz Interii dołączyli menedżerowie Polsatu: członkiem zarządu został Adam Nowe, prokurentem Norbert Walkiewicz, a członkami rady nadzorczej: Zygmunt Solorz, Tobias Solorz, Piotr Żak, Maciej Stec i Stanisław Janowski. Natomiast w październiku Norbert Walkiewicz, prokurent i dyrektor działu prawnego w Telewizji Polsat, został wiceprezesem Grupy Interia.

We wrześniu Polsat kupił od Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych 50,52 proc. udziałów spółki TV Spektrum (to nadawca kanałów Fokus TV i Nowa TV), stając się jej jedynym właścicielem. Zmieniono zarząd firmy i utworzono jej radę nadzorczą, do której wszedł m.in. Zygmunt Solorz.
Do grupy kapitałowej Cyfrowego Polsatu oprócz Telewizji Polsat należą m.in. Polkomtel (operator sieci Plus), Eleven Sports i większościowy pakiet akcji Netii (w ramach trwającego obecnie wezwania do sprzedaży chce przejąć pozostałe 34 proc. walorów).
W trzecim kwartale ub.r. grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost przychodów o 3,8 proc. r/r do 3 mld zł i kosztów operacyjnych o 2,4 proc. do 2,49 mld zł, dzięki czemu jej zysk netto poszedł w górę z 236,5 do 345 mln zł.
Solorzowie mają udziały w TFP i ATM Grupie
Zygmunt Solorz i jego syn Tobias są właścicielami (pierwszy ma 91 proc. udziałów) domu producenckiego TFP, który odpowiada za realizację przede wszystkim spotów i zwiastunów dla grupy kapitałowej Cyfrowy Polsat. W 2019 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 41 proc. do 45,13 mln zł oraz spadek zysku netto z 1,78 do 1,41 mln zł.

Do Zygmunta Solorza należy też 17,4 proc. akcji Grupy ATM Grupa, która produkuje seriale i programy telewizyjne, realizuje transmisje sportowe, nadaje kanał ATM Rozrywka (jego naziemna koncesja wygasa w przyszłym tygodniu) i realizuje projekty deweloperskie.
W trzecim kwartale ub.r. przychody ATM Grupy zmalały rok do roku o 36,4 proc. do 46,12 mln zł, a zysk netto z 11,61 do 5,23 mln zł. W strukturze wpływów wzrósł udział produkcji telewizyjnej i filmowej, a zmalał - ATM Rozrywki oraz wynajmu sprzętu i usług produkcyjnych.











