Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn z większymi wydatkami reklamowymi, Castorama i IKEA w dół

Trzy czołowe sieci elektromarketów - Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn - cennikowo wydały w ub.r. na reklamę (bez internetu) jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Za to o kilka procent zmalały budżety reklamowe Castoramy i IKEA.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględniania internetu) sieci Media Markt i Saturn (należących do Media Saturn Holding Polska) oraz Euro RTV AGD wyniosły w ub.r. 433,1 mln zł, czyli 23,6 proc. więcej niż w 2011 roku - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Reklamy Media Markt w pierwszej połowie ub.r. hasłami „Nie sponsorujemy gwiazdorów futbolu/działaczy/mistrzostw!” oraz „Sponsorujemy kibiców” nawiązywały przewrotnie do Euro 2012 (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Natomiast jesienią sieć odwołała się do zapowiadanego na 21 grudnia końca świata, reklamując w związku z nim „eksplozję okazji”. Jej cennikowe wydatki w całym ub.r. wyniosły 183,4 mln zł, o 29,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Również o ponad 20 proc. - dokładnie o 21,3 proc., do kwoty 146,6 mln zł - wzrósł cennikowo budżet reklamowy sieci RTV Euro AGD.

Z kolei Saturn w maju zmienił swoje główne hasło marketingowe - z „Żeru dla skner” na „Technologia tak ma!” (więcej na ten temat). Cennikowy budżet reklamowy sieci zwiększył się w ub.r. o 16,7 proc., do kwoty 103 mln zł.

Pozostałe sieci sklepów ze sprzętem RTV i AGD w 2012 roku przeznaczyły na reklamę zdecydowanie mniej. Wydatki Media Expert wyniosły 34,8 mln zł, o 46,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Sieć zintensyfikowała działania reklamowe w listopadzie i grudniu, angażując do nich piosenkarkę Dorotę „Dodę” Rabczewską (przeczytaj więcej i obejrzyj spoty). Natomiast Avans cennikowo przeznaczył na reklamę 11,9 mln zł, czyli aż o 180 proc. więcej niż w 2011 roku. W grudniu sieć rozpoczęła kampanię promującą „rewolucyjnie niskie ceny”, której twarzą jest Michał Wiśniewski (więcej na ten temat).

Z kolei dwaj producenci i dystrybutorzy mebli i artykułów wyposażenia wnętrz - Castorama i IKEA - przeznaczający najwięcej na reklamę ograniczyli w ub.r. te wydatki. Cennikowy budżet Castoramy zmalał o 6,9 proc., do sumy 81,4 mln zł. Wydatki IKEA zmniejszyły się w skali roku o 1,4 proc., do kwoty 74,9 mln zł.

Z kolei Leroy Merlin cennikowo wydał na reklamę 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W swoich spotach nadal pokazywał ludzi, którzy instalując nowe urządzenia, stają się we własnych domach bohaterami. Budżet reklamowy Praktiker Polska wzrósł w skali roku aż o 91,6 proc., do poziomu 46 mln zł. W kampaniach sieci od wiosny ub.r. występuje bohater o nazwisku Maciej Gajwer (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Natomiast sklepy Komfort przeznaczyły na reklamę 13,3 mln zł, o 21,5 proc. mniej niż w 2011 roku.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele