Media-Saturn ruszył z drugą rundą akceleratora technologicznego SPACELAB

SPACELAB Media-Saturn rozpoczął następną rundę: w ramach uruchomionego  w 2015 roku akceleratora sprzedaży detalicznej największa w Europie  sieć handlowa w branży elektroniki użytkowej inwestuje znowu w przedsiębiorstwa start-up’owe, mieszczące się w ramach jej własnego systemu wartości dodanych. W drugiej rundzie programu Media-Saturn zwraca się teraz także do przedsiębiorców z branż FinTech, Internet-of-Things, Connected Home, AdTech i Mobile Commerce. „Pierwsza runda naszego SPACELAB była całkowitym sukcesem“, podsumował Martin Sinner, który jako CEO Electronics Online Group w Media-Saturn jest także odpowiedzialny za SPACELAB. „Start-up‘y przeszły u nas w minionych miesiącach szeroki program mentorski i mogły wspólnie z Media-Saturn zrealizować swoje obiecujące projekty pilotażowe. Ponieważ wszyscy z czterech finalistów zajmują się dziedziną serwisową, chcielibyśmy w kolejnej rundzie skoncentrować się bardziej na tematach takich jak: Internet of Things, FinTech, Connected Home czy Mobile Commerce.“ Stosownie do tego zostało poszerzone spektrum partnerów i mentorów. Zaliczają do nich m.in. Daniel Skoda, główny partner  programistycznego dostawcy usług reklamowych   adlicious z Hamburga oraz dr. Martin Körner,  założyciel i prezes spółki Zertisa Sp. z o.o. Jednym z nowych partnerów organizacyjnych SPACELAB jest  PayPal. Do końca maja start-up’y mogą składać aplikacje online na stronie www.ms-spacelab.com. Ponadto pod koniec maja w pięciu miastach rusza akcelerator „Media-Saturn & METRO Roadshow  by Pirate Summit”, na którym zainteresowani przedsiębiorcy mogą przedstawić się bezpośrednio w czasie pięciominutowych prezentacji (dokładna data zostanie podana wkrótce). Kampania objazdowa, w której programie pojawią się także motywy przewodnie SPACELAB, będzie miała swoje postoje w Hamburgu, Berlinie, Wiedniu, Kolonii i Monachium. Aby zakwalifikować się do SPACELAB, należy zaprezentować  coś więcej niż  dobry pomysł: warunkiem uczestnictwa w akceleratorze  jest choć minimalnie rentowny produkt, kompletny zespół  i związek z rynkiem  sprzedaży detalicznej elektroniki użytkowej. Po zakończeniu fazy aplikacyjnej na początku czerwca ok. 20 wybranych aplikantów weźmie udział w „Dniach Przedakceleracyjnych” (Pre-Accelerator-Days) w Monachium, gdzie zostaną zorganizowane warsztaty z udziałem ok. 100 mentorów i przedstawicieli grupy Media-Saturn  oraz  przedsiębiorstw partnerskich. Na tej bazie SPACELAB jak również partnerzy i mentorzy zdecydują wspólnie z uczestniczącymi start-up’ami, które przedsiębiorstwa ostatecznie zostaną wciągnięte do programu akceleratora. Media-Saturn zainwestuje finansowo w wybrane start-up’y, p które na okres 20 tygodni wprowadzą się  do pomieszczeń SPACELAB w Monachium, gdzie wezmą udział w szkoleniach z zakresu badań rynku, rozwoju marki i PR. Ponadto będą miały również możliwość prowadzenia wspólnie z Media-Saturn projektów pilotażowych oraz negocjowania długoterminowego partnerstwa. Program zostanie zamknięty zaplanowanym na koniec września Demo Day, w którym  uczestnicy akceleratora  będą mogli zaprezentować się inwestorom na specjalnej scenie start-up‘ów. Dalsze informacje na temat SPACELAB, przedsiębiorstw partnerskich i mentorów znajdują się na stronie: www.ms-spacelab.com .  

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"