Tegoroczna edycja Media Trendów będzie przebiegać pod hasłem: „Zmieniaj schematy, łam reguły, wyznaczaj kierunki, zmieniaj reguły, łam schematy, twórz trendy”. Konkurs jak zwykle skierowany jest do wszystkich podmiotów działających w branży komunikacji marketingowej, które mogą zaprezentować swoje projekty, mające być w zamyśle ciekawe i inspirujące od strony komunikacyjnej. Według organizatorów „powinny one przekraczać granice standardu, rutyny i pokazywać oryginalne, nietypowe, innowacyjne i zmieniające myślenie rozwiązania”.
Oprócz zmiany nazwy konkursu, wprowadzono bardziej rozbudowany formularz zgłoszeniowy. Będzie w nim można opisać m.in. najważniejsze argumenty, które przemawiają za innowacyjnością każdej pracy, pokazać, jak powstał pomysł i na czym polega (insight - konsument/kategoria/marka/technologia, idea komunikacyjna i wykorzystany mechanizm).

- Wierzymy, że tak zbudowany formularz pozwoli podmiotom zgłaszającym zweryfikować swoje działania pod kątem tego, czy rzeczywiście były innowacyjne, a jurorom ułatwi podejmowanie decyzji. Zależy nam na tym, aby podkreślać wyjątkowość zgłaszanych projektów i pokazywać, jak ważna jest innowacyjność, i że dotyczy ona bardzo wielu dziedzin związanych z komunikacją marketingową. Nie zawsze bowiem oznacza to „odkrycie nowych lądów”, ale też „odkrywanie starych lądów na nowo” - komentuje Karolina Doberska z MEC Access, członek komitetu organizacyjnego.
W konkursie wprowadzano także nową kategorię: „Innowacyjne wykorzystanie big data” oraz rozbudowano kategorię „Open & start up”. Najciekawsze projekty nagrodzone zostaną Grand Prix. Dodatkowo przyznane zostaną tytuły specjalne: człowiek roku w mediach, medium roku i wydarzenie roku na rynku medialnym. Ogłoszenie wyników nastąpi 7 maja br. w Teatrze Polskim w Warszawie. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR a patronem medialnym portal Wirtualnemedia.pl.

Kategorie w konkursie Innovation Award Media Trendy 2014:
I. Open & start upPodkategorie:Innowacyjne produkty, usługi, narzędzia badawczeInnowacyjne platformy cyfrowe (B2B, B2C, aplikacje, programy)Innowacyjne platformy komunikacji, nowe kanały komunikacji
II. Innowacyjne wykorzystanie Big Data
III. Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych Podkategorie:Innowacyjne wykorzystanie formatów internetowychInnowacyjne wykorzystanie social mediaInnowacyjne wykorzystanie mobileInnowacyjne wykorzystanie mobile w kampaniach społecznychInnowacyjne cyfrowa kampania zintegrowanaInnowacyjne cyfrowa kampania zintegrowana w kampaniach społecznych
IV. Best use of content
V. Innowacyjne wykorzystanie kanałów komunikacji Podkategorie:Innowacyjne wykorzystanie audioInnowacyjne wykorzystanie videoInnowacyjne wykorzystanie mediów drukowanychInnowacyjne wykorzystanie kina Innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej Innowacyjne wykorzystanie ambient mediów

VI. Innowacyjne akcje specjalne i eventy
VII. Innowacyjna kampania zintegrowana











