Mediacap z 94,4 mln zł wpływów w 2018 roku, 3,24 mln zł zysku netto

Przychody grupy marketingowo-technologicznej Mediacap wyniosły w 2018 roku 94,4 mln zł, o 26 proc. więcej niż w roku 2017. Zysk EBITDA wyniósł 7,3 mln zł (+35 proc. rdr.). Zysk netto całej grupy w raportowanym okresie wyniósł 3,24 mln zł wobec 2,66 mln zł w 2017.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Mediacap z 94,4 mln zł wpływów w 2018 roku, 3,24 mln zł zysku netto
Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Łączne przychody z trzech platform technologicznych: TalentMedia, Opinie.pl i Plastream wyniosły w 2018 roku 34,3 mln zł (+57 proc. r/r). Z kolei przychody Grupy S/F wzrosły w ubiegłym roku o 23 proc. r/r.

Przychody Grupy w tym okresie wyniosły 94,4 mln zł (wzrost o 26 proc. w porównaniu do roku 2017), EBITDA wyniosła 7,3 mln zł (+35  proc. r/r). Wzrost EBITDA został osiągnięty m.in. dzięki wyraźnej poprawie rentowności w TalentMedia. Sieć partnerska zanotowała skonsolidowane przychody na poziomie 20,1 mln zł oraz 1,1 mln zł zysku EBITDA. Średniomiesięczny watchtime sięgnął 570 mln minut a liczba subskrybcji 28,1 mln. W tym tygodniu sieć przejęła większościowy pakiet udziałów konkurencyjnego LifeTube'a.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/talentmedia-i-lifetube-zintegruja-technologie-i-produkcje-pozostana-osobnymi-markami ##

W górę Opinie.pl, Plastream i Grupa S/F

Platforma Opinie.pl zanotowała w całym 2018 roku o 15 proc. wyższe przychody niż przed rokiem (13,1 mln zł) - co przełożyło się na zbliżony do zeszłego roku poziom zysku EBITDA. Na koniec 2018 roku na platformie zalogowanych było 108 tys. użytkowników, którzy wypełnili w skali całego roku 511 tys. ankiet.

Plastream w drugiej połowie 2018 notował rekordowe poziomy sprzedaży dzięki rozbudowanym płatnym testom technologii Plastream Retail. Zarząd Mediacap zakłada, że jeszcze w 2019 technologia Plastream Retail wejdzie do komercyjnego wykorzystania w ramach tej sieci.

- Grupa S/F w 2018 roku realizowała projekty dla istotnych klientów, m.in. dla Polkomtel (Plus, Plush i Smartdom), Aldi, Euroloan, osiągając wysoki poziom rentowności, pomimo, że wynik obciążony był kosztami uruchomienia platformy performance marketingowej Booost - podała spółka w komunikacie.

- Rok 2018 był rokiem intensywnego rozwoju dla Grupy Mediacap. Przychody naszych trzech platform technologicznych wyniosły w 2018 roku 34,3 mln zł. Te platformy stanowią już 35 proc. naszego biznesu, a po finalizowanym właśnie przejęciu LifeTube staną się wiodącym obszarem działalności Grupy Mediacap - ocenia Jacek Olechowski, prezes zarządu Mediacap. - W 2019 roku kolejny raz skokowo zwiększymy przychody grupy, a biznes influencerski stanie się największym w naszej Grupie. W tym kontekście jesteśmy już bardzo blisko końca procesu transformacji z biznesu konsultingowego w biznes technologiczny - dodaje Olechowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"