Mediacap za 1,5 mln zł kupił kolejne udziały Plastream. Platforma w 2020 roku ma mieć 20 mln zł wpływów i 10 mln zł zysku EBITDA

Holding marketingowo-badawczy Mediacap za 1,5 mln zł kupił kolejne udziały w firmie technologicznej Plastream i ustanowiła program motywacyjny dla jej menedżerów. Plastream wdrożyła już testową wersję swojej platformy Plastream Fashion w wybranych serwisach, zgodnie z prognozami w 2020 roku ma osiągnąć 20 mln zł wpływów i 10 mln zł zysku EBITDA.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mediacap za 1,5 mln zł kupił kolejne udziały Plastream. Platforma w 2020 roku ma mieć 20 mln zł wpływów i 10 mln zł zysku EBITDA
Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Mediacap za 1,5 mln zł kupił 404 udziały w podwyższonym kapitale zakładowym. W efekcie ma już 63,57 proc. udziałów spółki (wcześniej posiadał ich 51 proc.). Jednocześnie 15 proc. udziałów Plastream za 52 tys. zł kupił członek zarządu firmy Rafał Wyderka.

Ponadto ustanowiono w Plastream program motywacyjny wspierający realizację celów finansowych w strategii, która zakłada zdobycie przez spółkę stu klientów i wygenerowanie w roku 2020 20 mln zł przychodów oraz 10 mln zł zysku EBITDA.

Jakie są cele doinwestowania firmy? - Między innymi rozwój kolejnych modułów związanych z detekcją twarzy i emocji oraz nakłady związane z planem akwizycji klientów w regionie EMEA - wyliczono w komunikacie giełdowym Mediacapu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mediacap-przejmuje-od-the-digitals-udzialy-talentmedia-a-oddaje-jej-udzialy-scholz-friends-warszawa ##

Czym zajmuje się Plastream?

Plastream oferuje wydawcom internetowym (m.in. z branży e-commerce) platformę technologiczną wykorzystującą sztuczną inteligencję, sieci neuronowe oraz technologie nauczania maszynowego w celu rozpoznawania obiektów, twarzy i produktów widocznych na zdjęciach i w materiałach wideo, po to żeby wskazywać najbardziej podobne produkty do już rozpoznanych w bazie zdjęć z bazy sklepów internetowych.

Firma oferuje już rozwiązanie Plastream Fashion skupiające się na wykrywaniu produktów odzieżowych: gdy internauta ogląda zdjęcie lub wideo w serwisie o modzie lub show-biznesie, mechanizm identyfikuje elementy garderoby w jakie ubrani są celebryci na zdjęciu, oraz wyszukuje linki do podobnych produktów odzieżowych z bazy serwisów e-commerce

W efekcie pod zdjęciem internauta widzi linki z ubraniami podobnymi do tych widocznych na zdjęciu. Mechanizm automatycznego wyszukiwania treści i umieszczania reklam związanych z kontekstem znany jest z reklam Google, dotychczas jednak automatyzacja zamieszczania reklam dotyczyła wyłącznie określonych słów. Plastream zapewnia, że zdjęcia i wideo, dotychczas opisywane tagami, mogą stać się źródłem znacznie większej liczby informacji - nierozpoznanych wcześniej na zdjęciach obszarów, które pozwalają na tworzenie nowych treści, lepszą inwentaryzację zbiorów, kontekstowe reklamy lub przekazywanie informacji zakupowych.

Testową wersję Plastream Fashion uruchomiono już w serwisach Avanti24.pl (Agora), Pudelek.pl (Wirtualna Polska) i Allegro. Jednocześnie firma prowadzi rozmowy na ten temat z innymi wydawcami internetowymi z segmentów treści i e-commerce

Plastream chce wyjść za granicę

Plastream planuje również ekspansję zagraniczną. Przedstawiciele spółki w ostatnich latach brali udział w międzynarodowych konferencjach startupów. Od stycznia firma zaczęła pozyskiwać klientów z regionu Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu.

Przyjęty właśnie plan finansowy zakłada, że Plastream pozyska 100 klientów, a w 2020 roku osiągnie 20 mln zł wpływów i 10 mln zł zysku EBITDA.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Mediacap osiągnął wzrost wpływów ze sprzedaży o 8,4 proc. do 48,14 mln zł oraz spadek zysku netto z 3,1 do 1,18 mln zł. W segmencie marketingowym (oprócz Plastream obejmującym agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, TalentMedia) zanotował wzrost wpływów sprzedażowych z 26,6 do 30,91 mln zł i 292 tys. zł zysku netto (wobec 1,16 mln zł rok wcześniej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"