Spoty i plakaty z tegorocznej kampanii „Kocham. Nie biję” pokazują sytuacje, w których zdenerwowani rodzice wymierzają dzieciom kary cielesne, niczym symulacje wypadków drogowych, w których rolę dzieci odgrywają manekiny.
W ramach akcji uruchomiono serwis Strefabezpiecznegorodzica.pl koordynowany przez Dorotę Zawadzką. Na stronie rodzice mogą wypełnić test służący wzmacnianiu pozytywnych zachowań i prezentujący szereg metod wychowawczych bez stosowania przemocy.
Kampania jest odpowiedzią na to, że chociaż już pięć lat temu znowelizowano ustawę o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, podkreślając zakaz stosowania kar cielesnych wobec dzieci, to nadal większość dorosłych Polaków akceptuje wymierzanie klapsa niegrzecznemu dziecku.

Obecna odsłona akcji ruszyła z początkiem czerwca. Obejmuje telewizję, radio, prasę, internet oraz materiały BTL.
Koncepcję zintegrowanej komunikacji opracowała i realizuje agencja reklamowa Leo Burnett, a za zaplanowanie mediów odpowiadają domy mediowe Vizeum i Posterscope.
Kampania jest organizowana przez Fundację Krajowe Centrum Kompetencji. W tegoroczną edycję zaangażowało się szereg instytucji państwowych, m.in. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Edukacji Narodowej, minister zdrowia, pełnomocnik rządu ds. równego traktowania, Rzecznik Praw Dziecka oraz Prokuratura Generalna.











