Aktor z "1670" odmówił reklamy alkoholu. "Pieniądze niewarte odpowiedzialności społecznej"

Michał Sikorski, znany z roli księdza Jakuba w serialu "1670", odrzucił propozycję reklamy alkoholu, dzięki której mógł kupić mieszkanie w Warszawie. Decyzję motywował "odpowiedzialnością społeczną".

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Aktor z "1670" odmówił reklamy alkoholu. "Pieniądze niewarte odpowiedzialności społecznej"
Michał Sikorski

Michał Sikorski, aktor znany głównie z roli w serialu Netfliksa "1670", w rozmowie z "Tygodnikiem Powszechnym" wyznał, że otrzymał ofertę współpracy w kampanii reklamowej alkoholu. Wynagrodzenie miało być na tyle atrakcyjne, że pozwalało na zakup mieszkania w Warszawie.

– Nie reklamuję alkoholu. Uważam, że szkodzi. Dostałem kiedyś propozycję za sumę, za którą może kupiłbym mieszkanie w Warszawie. Kusiło, myślałem, że może warto "dla dziecka", ale odmówiłem – przyznał Sikorski.

Reklamy alkoholu a "odpowiedzialność społeczna"

Jak przyznał Sikorski, decyzja o odrzuceniu tej oferty nie była łatwa. Kluczowe okazały się jego refleksje na temat wpływu, jaki reklamy alkoholu mogą mieć na młodzież. Aktor wskazał przykład kolegi z branży, który usłyszał od kobiety na ulicy, że jej wnuczek regularnie pije bezalkoholowe piwo z powodu zabawnej reklamy.

– Potem kolega, który zagrał w reklamie piwa, usłyszał od pani na ulicy, że jej dwunastoletni wnuczek codziennie pije to piwo "zero", bo reklama jest śmieszna. Uświadomiłem sobie: jeśli fajnie zagrana reklama zachęci dzieciaka do "piwka wieczorem", to nie są to pieniądze warte odpowiedzialności społecznej – dodał aktor.

Michał Sikorski występował także m.in. w filmach "Kos", "Piep*zyć Mickiewicza" czy "Pewnego razu na krajowej jedynce" oraz w serialu "Przesmyk".

Ostatnio podawaliśmy, że do Naczelnej Rady Lekarskiej wpłynął list od profesora Leszka Czupryniaka, w którym wzywa do zaprzestania reklamowania alkoholu. 29 września Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej przyjęło uchwałę popierającą apel profesora.

W rozmowie z Wirtualną Polską profesor stwierdził m.in.: "Jeżeli w reklamie występuje popularny aktor i pokazuje, że dla postaci, którą kreuje, wypicie piwa w domu, w hamaku, na tle natury, jest niemal niczym orgazm, to jest to błąd, który ma ogromne konsekwencje społeczne".

Reklama alkoholu w Polsce - co jest dozwolone?

Obecnie w Polsce obowiązuje zakaz reklamy napojów alkoholowych z wyjątkiem piwa, którego reklamowanie podlega ograniczeniom. Reklama piwa nie może być kierowana do małoletnich, pokazywać sukcesu życiowego czy kojarzyć z atrakcyjnością seksualną.

Piwo w telewizji można reklamować między godz. 20.00 a 6.00 (wyjątek stanowią transmisje sportowe). Na billboardach trzeba umieścić ostrzeżenie zajmujące 20 proc. powierzchni reklamy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów