Microsoft zamyka wszystkie 83 sklepy stacjonarne na całym świecie

Microsoft poinformował, że zamknie wszystkie swoje 83 stacjonarne sklepy na całym świecie. Większość z nich znajduje się w USA. Firma stawia na sprzedaż online.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Microsoft zamyka wszystkie 83 sklepy stacjonarne na całym świecie

Stacjonarne sklepy Microsoftu są zlokalizowane głównie w centrach handlowych, służą do prezentacji produktów marki, w tym komputerów osobistych Surface i konsol do gier Xbox. Były otwierane od 2009 roku.

Analitycy pozytywnie oceniają tę decyzję koncernu. - Jest to trudna, ale dobra decyzja strategiczna dla Microsoft - powiedział analityk Wedbush Securities Dan Ives. - Sklepy stacjonarne generowały znikome przychody detaliczne dla Microsoft, a ostatecznie w ostatnich latach sprzedaż przeniosła się do internetu. Detaliści, których sklepy zostały zamknięte w połowie marca z powodu blokad spowodowanych przez koronawirusa, odnotowali ogromny wzrost popytu online w związku z zamówieniami stacjonarnymi - dodał Ives.

Microsoft pozostawi jednak cztery stacjonarne sklepy w Redmond, Waszyngtonie, Nowym Jorku, Londynie i Sydney.

Firma zapowiedziała, że planuje skoncentrować swoją energię na sprzedaży cyfrowej. Zadeklarowano też dalsze inwestycje w cyfrową technologię sprzedaży, w tym obsługę czatów wideo jeden na jeden, samouczki online i wirtualne warsztaty.

Koronawirus

Stacjonarne sklepy Microsoftu zostały zamknięte w marcu br. w związku z wybuchem pandemii koronawirusa. W tym czasie Microsoft przeniósł ich funkcje do „sklepów cyfrowych” i ich odpowiedników obsługiwanych przez jednostki Windows i Xbox. To ma być kontynuowane. Firma zapewnia, że rozpoczęła już rozmowy z pracownikami swoich sklepów stacjonarnych na temat pozostania w firmie.

- Nasza sprzedaż online wzrosła, ponieważ nasze portfolio produktów ewoluowało do oferty w dużej mierze cyfrowej, a nasz utalentowany zespół udowodnił sukces w obsłudze klientów poza fizyczną lokalizacją - powiedział David Porter, wiceprezes firmy Microsoft.

Firma podała, że odkąd wybuchła pandemia, a sklepy zostały zamknięte w marcu, jego pracownicy detaliczni „wirtualnie przeszkolili setki tysięcy klientów biznesowych i edukacyjnych” za pośrednictwem oprogramowania do zdalnej komunikacji i nauki. W tym okresie miało odbyć się ponad 14 000 warsztatów internetowych i obozów letnich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele