Miesięczniki luksusowe tracą czytelników

„Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w maju odnotował spadek sprzedaży do poziomu 75 919 egz. Medioznawca Maciej Myśliwiec zaznacza, że miesięczniki luksusowe nie wyróżniają się pod względem szybkości spadku czytelnictwa od reszty rynku.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

W maju średnia sprzedaż ogółem „Twojego Stylu” wyniosła 75 919 egz., miesięcznik był liderem segmentu - wynika z badania firmy PBC. Na kolejnych miejscach znalazły się „Zwierciadło” (Zwierciadło) - 66 512 egz. (wzrost o 0,54 proc. w porównaniu do maja 2020 roku), „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) - 44 716 egz. (spadek o 10,46 proc.), „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - 34 958 egz. (wzrost o 4,1 proc.), „Elle” (Burda Media Polska) – 25 010 egz. (wzrost o 9,72 proc.) i „Glamour” (Burda Media Polska) - 16 291 egz. (wzrost o 68,55 proc.).

Rekordowe spadki

Sprzedaż prasy sukcesywnie spada, przykładowo w latach 2005-2015 średnia sprzedaż „Twojego Stylu” spadła o ok. 50 tys. egz. - z poziomu ponad 250 tys. do nieco ponad 200 tys. Najwyższy w tym czasie wynik magazyn osiągnął w 2007 roku - 259 809 egz.

W pierwszym półroczu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu wyniosła 186 437 egz., w pierwszym półroczu 2018 roku - 154 994 egz., zaś w pierwszym półroczu 2019 roku – 129 566 egz. W maju 2020 roku jego sprzedaż wynosiła zaś 91 389 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/duze-spadki-reklamowe-magazynow-tylko-vogue-i-forbes-ze-wzrostami-top10,7170173194389121a ##

Medioznawca Maciej Myśliwiec zaznacza jednak, że „nie jest to duże zaskoczenie względem zwykłego trendu spadków sprzedażowych”. - Nie jesteśmy w stanie zatrzymać spadku czytelnictwa prasy drukowanej - podkreśla. Jego zdaniem, wśród przyczyn nie ma co doszukiwać się „dodatkowego kryzysu”. - Spadki widać i wśród tygodników, i magazynów luksusowych. Może najmniej w prasie codziennej, bo wciąż kupowana jest przez ludzi w wieku 60+ albo obecnie raczej nawet 70+ - mówi Myśliwiec.

- „Twój Styl” i tego typu magazyny premium mają ten problem, że ich czytelniczki były jasno określone demograficznie: to panie z konkretnym światopoglądem i potrzebami estetycznymi. Teraz, szczególnie te młodsze, realizują je w sieci - zaznacza medioznawca. I dodaje: Czytelniczka magazynu luksusowego nie dostaje niczego nowego względem serwisów, plotkarskich czy lifestyle'owych.

Na tle innych tytułów segmentu wyróżnia się „Zwierciadło” - w latach 2005-2015 jego sprzedaż wzrosła z poziomu ponad 63 tys. do 75 tys. (najwyższy wynik, 92 135 egz., tytuł osiągnął w 2012 roku). W pierwszym półroczu 2016 roku było to 63 336 egz., dwa lata później - 70 199 egz., a w pierwszym półroczu 2019 roku - 78 881 egz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele