W 2024 r. Mikołajkowy Blok Reklamowy przyciągnął 3,4 mln widzów, a na wsparcie podopiecznych Fundacji Polsat przekazano 2,4 mln zł. W tym roku akcja odbędzie się po raz 22., tradycyjnie 6 grudnia o godz. 18:45. Telewizja Polsat i Polsat Media zachęcają, by włączyć kanał i obejrzeć blok reklamowy.
Nową odsłonę kampanii promuje spot "Dźwięk Świąt". To historia kilkuletniego chłopca z ubytkiem słuchu, pokazana jego oczami: pełna światła i emocji, ale bez dźwięku. Symboliczna scena przypomina, że nawet mały gest widza może zmienić czyjeś życie.
Twarzą kampanii ośmiolatek
W tym roku twarzą kampanii jest Natan, ośmiolatek z obustronnym niedosłuchem. Organizatorzy podkreślają, że zebrane środki trafiają na rehabilitację, specjalistyczny sprzęt oraz remonty oddziałów dziecięcych. Dotychczas w ramach akcji zebrano blisko 30 mln zł.

Za pomysł, scenariusz i reżyserię najnowszego spotu odpowiada Adrian Chudek, a produkcję przygotował dział autopromocji Polsatu. Spoty zachęcające do oglądania bloku pojawiają się na antenie Polsatu i Wydarzeniach 24 od 15 listopada, a na pozostałych antenach od 16 listopada.
Piotr Gąsowski od 2020 r. w spotach wciela się w Świętego Mikołaja.
– To ogromna radość, ale też odpowiedzialność, bo w tym stroju trzeba nie tylko rozdawać prezenty, ale i przypominać, że każdy z nas może być Mikołajem. Nie trzeba sani ani worka z prezentami, wystarczy pilot i dobre serce – opisuje Gąsowski w komunikacie. – Oglądając reklamy, naprawdę pomagamy. I to jest najpiękniejszy prezent, jaki możemy dać innym: odrobinę dobra, które wraca z podwójną mocą – podkreśla.

Całkowity dochód z emisji reklam 6 grudnia o godz. 18:45, liczony na podstawie oglądalności, trafi do Fundacji Polsat. Hasło akcji pozostaje niezmienne od lat: "Oglądasz? Pomagasz".










