MillwardBrown SMG/KRC osiągnęła w ubiegłym roku dochodysięgające 100 mln zł, czyli jednej szóstej obrotów całej branży.Oznacza to wzrost o 16% w porównaniu z 2006 rokiem. Kolejne miejscaw zestawieniu - z zyskami przekraczającymi nieznacznie 60 mln zł -zajęły agencje ACNielsen Polska i GfK Polonia. W ubiegłym rokunajprężniej rozwijały się agencje Opinia i 4P research mix, którychobroty wzrosły o odpowiednio 74% i 65%.
Pięć największych instytutów badawczych ma łącznie 62% udziałóww rynku badań marketingowych poddanym audytowi i około 51% udziałóww całym szacowanym rynku. Z kolei 10 największych instytutów maudziały równe, odpowiednio, 85% i 71%.
*) Firma nie brała udziału w audycie za rok 2006.**) Wzrost rynku w stosunku do roku 2006 (w oparciu o obroty 22firm, które wzięły udział w audytach za 2006 i 2007 rok).

Obroty 27 firm, które poddały się audytowi OFBOR za rok 2007wyczerpują wg szacunków 83% całego polskiego rynku badawczego.Biorąc pod uwagę agencje badawcze, które poddały audytowi swewyniki za 2006 roku, można określić wzrost ich sprzedaży napoziomie 11,2 %.
Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku skupiająca 22 instytutybadawcze zapoczątkowała audyt finansowy branży badań marketingowychw Polsce w 2000 roku. Analiza jest corocznie przeprowadzana przezniezależnego audytora wg jednolitego standardu, co zapewniawiarygodność i porównywalność danych. Lista agencji badawczychbiorących udział w audycie w poszczególnych latach nieznacznie sięod siebie różni, dlatego OFBOR przeprowadza szacunkową kalkulacjępozwalającą ocenić wielkość całego runku badań marketingowych.









