Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję w Telewizji Polskiej

Niemal 6,7 mln złotych przeznaczył resort zdrowia na audycje, programy specjalnych, lokowanie wątków w serialach oraz emisję spotów w publicznej telewizji od 2017 roku. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację posła Marcina Kierwińskiego z Platformy Obywatelskiej. - Tymczasem stan służby zdrowia jest w opłakanym stanie - komentuje Kierwiński.

Jacek Kowalski
Jacek Kowalski
Udostępnij artykuł:
Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję w Telewizji Polskiej
Minister zdrowia Łukasz Szumowski, fot. gov.pl

Marcin Kierwiński zwrócił się z pytaniem o wydatki Ministerstwa Zdrowia w TVP w kwietniu br. Resort udzielił odpowiedzi dopiero 15 października.

Wynika z niej, że w 2017 roku koszt umów resortu z publiczną telewizją wyniósł dokładnie 1 990 757 zł, w 2018 roku - 4 429 337 zł, a w 2019 roku 272 579 zł. Ministerstwo w tym okresie wykupił0 łącznie 14 tys. minut czasu antenowego. Dodatkowo 16 podmiotów podległych ministerstwu w latach 2017-2019 przeznaczyło łącznie ponad 3,5 mln zł na realizację umów z TVP.

 

Marcin Kierwiński zamieścił w sieci komentarz do wydatków ministerstwa i zależnych podmiotów. - Resort wpompował do TVP w przeciągu niecałych 3 lat prawie 6,6 mln zł‼ Tymczasem stan służby zdrowia jest w opłakanym stanie - napisał.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jaroslaw-gowin-chce-zmian-w-tvp-nie-dostanie-glowy-kurskiego-ale-liczy-na-wieksze-wplywy,7170824641787521a ##

Wiosną br. w odpowiedzi na interpelację innego posła PO Wojciecha Króla informacje o swoich wydatkach marketingowych w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu przekazało pięć ministerstw: obrony narodowej, rolnictwa, edukacji narodowej, nauki i szkolnictwa wyższego oraz cyfryzacji. Łącznie od 2016 roku przeznaczyły na to 1,66 mln zł, z czego 880,5 tys. zł przypadło na resort nauki.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Jacek Kowalski
Autor artykułu:
Jacek Kowalski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"