Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 2,41 proc. i wyniosła 102 708 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,64 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 67 390 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce w analizowanym okresie awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 43 897 egz., po wzroście o 11,06 proc. - jedynym w zestawieniu.

Na drugą lokatę spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 37 563 egz., po spadku o 28,60 proc. - największym w rankingu.
Podium uzupełnia „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował stratę sprzedaży w skali roku o 3,85 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 35 110 egz.
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 8,76 proc., a wynik „Auto Świata” spadł o 17,01 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Top Gear” - było to 63,84 proc.Z kolei największy spadek, wynoszący 28,03 proc., zanotował miesięcznik „Świat Motocykli” (Agora).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











