„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży, tylko „Classic Auto” na plusie

W lutym br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Zyskał tylko magazyn „Classic Auto”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2016 roku zmniejszyła się o 2,50 proc. i wyniosła 102 732 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,36 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 62 535 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 46 298 egz. Zmniejszył się o 15,45 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 38 289 egz., po spadku o 6,08 proc.

Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował największą stratę wynoszącą 10,31 proc. do 12 014 egz.

Jedynym wzrostem pochwalić się mógł miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept), który w zestawieniu był ostatni. Jego sprzedaż zwiększyła się o 4,51 proc. do 6 537 egz.

grafika

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 3,09 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 2,37 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem też pochwalić się mógł „Świat Motocykli” - było to 8,64 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 17,34 proc., zanotował magazyn  „Classic Auto”.

grafika

Wraz z końcem 2016 roku wydawnictwo Motor-Presse Polska postanowiło wycofać z ZKDP miesięcznik „Auto Motor i Sport”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji