Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Motor" (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu br. wyniosło 106 404 egz., co oznacza wzrost o 2,54 proc. względem I półrocza ub.r. Tygodnik "Auto Świat" (Axel Springer Polska), który spadł na drugie miejsce, miał z kolei wynik na poziomie 100 294 egz. (spadek o 9,06 proc.).
Trzeci najpopularniejszy magazyn motoryzacyjny i jednocześnie najchętniej kupowany miesięcznik o tej tematyce, czyli “Top Gear” (Grupa Burda) miał w pierwszych sześciu miesiącach br. rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 68 463 egz. Zanotował tym samym spadek o 17,98 proc. - największy w zestawieniu tytułów motoryzacyjnych.
Michał Helman, dyrektor wydawniczy “Top Gear’a”, uważa, że spadek sprzedaży pisma wynika głównie z przejścia czytelników do internetu, gdzie można znaleźć coraz więcej informacji i zdjęć na dobrym poziomie. - “Top Gear” jest magazynem dostarczającym rozrywki a nie cyferek i zestawień, a coraz więcej tego rodzaju kontentu pojawia się w mediach elektronicznych – mówi nam Helman. Zwraca on uwagę, że “Top Gear” wyprzedza konkurencję w segmencie motoryzacjnym, a także ma bardzo dobry wynik w porównaniu z magazynami lifestylowymi. Bowiem jego sprzedaż jest wyższa od sprzedaży najpopularniejszych męskich tytułów lifestylowych, o których pisaliśmy tutaj. - Ostatnie miesiące pokazują wyraźny trend wzrostowy – przekonuje Helman.

Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych “Auto Świat Poradnik” (Axel Springer Polska) traci do “Top Gear’a” sporo, bo ponad 20 tys. egz., ale zanotował największy wzrost sprzedaży w zestawieniu. Zyskał bowiem 10,24 proc., co dało mu wynik na poziomie 46 074 egz.
Podium zamyka “Auto Motor i Sport” (Motor Presse Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 34 518 egz. po wzroście o 5,17 proc.
W samym czerwcu br. liderem pism motoryzacyjnych był “Motor” ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 97 520 egz. po spadku o 3,52 proc. Zajmujący drugą lokatę “Auto Świat” rozszedł się na natomiast w nakładzie 95 764 egz. (spadek o 2,7 proc.).
Trzeci w zestawieniu “Top Gear” w czerwcu br. miał sprzedaż wynoszącą 63 633 egz. po spadku o 16,75 proc., ale to tym razem to nie ten magazyn stracił najwięcej. Największy spadek zanotował bowiem miesięcznik “Świat Motocykli” (Agora SA), którego wynik sprzedażowy zmalał o 17,19 proc. do 25 742 egz. Zajmuje on w sumie siódme miejsce.












