483 mln zł wpływów TVP z mundialu. Największe przy meczach Polaków i finale

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji, retransmisji i skrótów meczów oraz studiów sportowych) wyniosły łącznie 483,05 mln zł. Wszystkie cztery mecze naszej reprezentacji przyniosły wpływy na poziomie 88,53 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Dane nie obejmują rabatów.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2022 odbywały się w okresie od 20 listopada do 18 grudnia 2022 roku, podczas mundialu rozegrano 64 mecze. W Polsce pełne prawa do transmisji imprezy posiadała Telewizja Polska. Wszystkie spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2, a większość także w TVP Sport (w przypadku niektórych spotkań sportowa antena równolegle relacjonowała po 2 mecze).

Mundial w Katarze dla TVP przyniósł z reklam ponad dwa razy tyle niż turniej w Rosji

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji wszystkich meczów, towarzyszących im studiów sportowych, a także retransmisji i skrótów) wyniosły łącznie 483,05 mln - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Dane te nie obejmują rabatów.

Dla porównania, rozgrywany cztery lata temu mundial w Rosji (także nadawany w TVP1, TVP2, TVP Sport i TVP 4K) przyniósł Telewizji Polskiej 232,40 mln zł. Wpływy tegorocznych MŚ w piłce nożnej zwiększyły się o 250,65 mln zł, czyli o 107,85 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dariusz-szpakowski-na-koniec-finalu-mundialu-jeszcze-nie-odkladam-mikrofonu-argentyna-francja-messi-mbappe-gole,7169728720033409a ##

Zdecydowanie najwyższe wpływy, wynoszące 387,15 mln zł, wygenerowały reklamy pokazywane przy transmisjach pojedynków. Emitowane wokół nich studia sportowe zarobiły 94,38 mln zł, retransmisje - 1,45 mln zł, a skróty meczów - 70 tys. zł.

Z reklam najwięcej przyniosły mecze transmitowane w telewizyjnej Jedynce. Stacja ta pokazała 49 spotkań, z których wpływy reklamowe wraz ze studiami wyniosły 380,99 mln zł. 15 pojedynków w TVP2 zarobiły 32,16 mln zł.

Wszystkie reklamy wokół mundialu transmitowane w TVP Sport przyniosły 62,90 mln zł, a w TVP 4K - 7 mln zł.

grafika

Spośród poszczególnych marek najwięcej na reklamy wokół mundialu wydał Lidl - było to 17,94 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/leo-messi-instagram-rekord-mundial,7169728092178561a ##

Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (15,69 mln zł), a na trzecim - Orlen (15,41 mln zł). Kolejne miejsca zajęły: Bank Pekao (14,92 mln zł) oraz Drutex (14,69 mln zł).

grafika

Pojedynek Polska-Argentyna z największymi przychodami

Z analizy poszczególnych meczów wynika, że najwyższe wpływy reklamowe Telewizja Polska osiągnęła wokół transmisji meczu Polska-Argentyna. Reklamy przy pojedynku oraz wokół studiów sportowych mu towarzyszących wyniosły 24,02 mln zł.

Od drugiego do czwartego miejsca zajęły inne spotkania reprezentacji Polski - z Francją (23,05 mln zł), Meksykiem (22,88 mln zł) i Arabią Saudyjską (18,58 mln zł). Wszystkie cztery mecze Polaków przyniosły łącznie 88,53 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/szymon-marciniak-sedzia-final-mundial-reklamy-ile-ma-lat-ile-zarabia,7169728267585665a ##

Czołową piątkę uzupełnia finałowy pojedynek Argentyna-Francja (11,68 mln zł).

grafika

3,35 mln widzów mundialu 2022 w TVP, mecz Francja-Polska hitem

Wszystkie mecze mundialu 2022 w kanałach Telewizji Polskiej śledziło średnio 3,35 mln osób. Największą publiczność gromadziły spotkania w TVP1, które miały 2,79 mln widzów. W TVP2 było to 854 tys., w TVP Sport - 855 tys., a w TVP 4K - 160 tys.

Największe widownie zanotowały mecze: Francja-Polska (10,75 mln widzów we wszystkich stacjach), Polska-Argentyna (10,57 mln) i Argentyna-Francja (9,34 mln).

Polska odpadła z mundialu w 1/8 finału

Wśród komentatorów mundialu 2022 znajdowali się: Jacek Laskowski, Dariusz Szpakowski (to jego ostatni mundial), Robert Podoliński, Przemysław Pełka, Kazimierz Węgrzyn, Maciej Iwański, Marcin Żewłakow, Mateusz Borek, Janusz Michallik, Sławomir Kwiatkowski i Kamil Kosowski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dziennikarz-sportowy-zmarl-podczas-mecz-argentyna-holandia-mistrzostw-swiata-katar-rzuty-karne-wiek-48-lat-grant-wahl,7169731580856449a ##

Reprezentacja Polski podczas właśnie zakończonych MŚ w piłce nożnej zajęła 15 miejsce. Nasz drużyna wyszła z fazy grupowej, odpadła w 1/8 finału po przegranym meczu z Francją.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu