Murowany efekt z grono.net

Pod koniec 2005 roku marka Wella Shock Waves należąca do Procter & Gamble poszerzona została o serię Murowany Fryz.

Katarzyna Rucińska - Ad.net
Katarzyna Rucińska - Ad.net
Udostępnij artykuł:

Pod koniec 2005 roku marka Wella Shock Waves należąca do Procter & Gamble poszerzona została o serię Murowany Fryz. W jej skład weszły Massive Lakier Murowany Fryz, Massive Żel Murowany Fryz, Massive Wosk Murowany Fryz. Grupa docelowa produktów to osoby młode, aktywne, lubiące niebanalny wygląd, posiadające własne grono przyjaciół, z którymi spędzają wolny czas. Ze względu na specyfikę grupy docelowej, Beyound Interactive (dział internetowy domu mediowego MEDIACOM Warszawa) zarekomendował przeprowadzenie akcji sponsoringowej połączonej z konkursem na serwisie grono.net. Sieć reklamy internetowej Ad.net przygotowała specjalną ofertę dostosowaną do potrzeb klienta.

Opis akcji:Na witrynie przeprowadzono konkurs klienta, wymagający interakcji ze strony internautów. W dedykowanej sekcji, gronowicze mogli umieszczać zdjęcia związane z fryzurami i stylizacją włosów. Warunkiem uczestnictwa było wypełnienie podczas rejestracji formularza, który musiał zawierać prawdziwe informacje o danych osobowych uczestnika konkursu w postaci imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, numeru telefonu kontaktowego, wieku, a także adresu e-mail. Ponadto formularz zawierał zgodę uczestnika konkursu na przetwarzanie danych osobowych. Każdy uczestnik mógł umieścić 1 zdjęcie w tygodniu o wielkości do 300 kB.Zdjęcia oceniali wszyscy gronowicze z tym że, każdy z nich mógł oddać 1 głos w tygodniu na jedno z konkretnych zdjęć oraz dowolną liczbę głosów na różne zdjęcia (nie było możliwości głosowania na to samo zdjęcie więcej niż raz w tygodniu). Oprócz osób zgłaszających do konkursu swoje zdjęcia możliwość wygrania nagrody dodatkowej mieli również głosujący. Warunkiem było podanie uzasadnienia i wypełnienie formularza rejestracyjnego.Timing kampanii – 4 tygodnie, przełom stycznia i lutego 2006 roku.Elementy brandingowe:Na czas trwania konkursu grono.net zmieniło swój wygląd - przede wszystkim na stronie głównej po zalogowaniu użytkownika zmodyfikowano belkę górną oraz menu. Dodatkowo pojawił się box 430 x 350 pikseli, w którym co tydzień zmieniały się komunikaty. Na początku kreacja zachęcała do wzięcia udziału w konkursie, następnie przez kolejne 4 tygodnie wyświetlano zdjęcia zwycięzców, na koniec klient podziękował internautom za udział we wspólnej zabawie. Dominującym kolorem na serwisie stał się pomarańczowy – czyli oryginalny kolor serii Murowany Fryz. Do komunikacji z gronowiczami wykorzystano również mailing. Kreacje wykorzystane w akcji przygotowała agencja interaktywna HYPERmedia.

Screenshot 1. Strona główna użytkownika po zalogowaniu do serwisu. 

Screenshot 2. Podstrona w ramach konkursu – miejsce dodawania zdjęć.

Screenshot 3. Galeria dodanych zdjęć z możliwością obejrzenia tych prowadzących w rankingu.

Efekty:W ciągu miesiąca Gronowicze dodali ponad 2 tys. zdjęć z zabawną fryzurą, a w głosowaniach oddano prawie 24 tys. głosow. Takie liczby cieszą, w szczególności, że konkurs nie był promowany kampanią zasięgowa w innych mediach i ograniczał się wyłącznie do zamkniętej społeczności serwisu.

Wrażenie robią również statystyki elementów brandingowych na stronie głównej. Zanotowano 18,5 mln odsłon. W belkę zarejestrowano 163 072 kliknieć w tym unikalnych 64 308. Wskaźnik CTR-U osiągnął poziom 7,37%.

Podsumowanie:Zainteresowanie konkursem spełniło oczekiwania organizatorów. Imponujący zasięg pomimo zamkniętej społeczności oraz interakcja użytkowników potwierdziły słuszność rekomendacji Beyound Interactive wykorzystania serwisu grono.net w kampanii produktów Wella Shock Waves. Przygotowana i zrealizowana oferta specjalna wzbudziła duże zainteresowanie wśród pozostałych klientów sieci Ad.net posiadających w swoim portfolio produkty skierowane do podobnej grupy docelowej.

Katarzyna Rucińska - Ad.net
Autor artykułu:
Katarzyna Rucińska - Ad.net
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów