Na Travelist ważne dane za mało widoczne. Użytkownicy dostaną bon

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że na platformie Travelist.pl brakowało odpowiedniej ekspozycji informacji wymaganych przez dyrektywę Omnibus. Witryna wprowadziła wymagane zmiany, a klientom, którzy zgłosili w tej sprawie reklamację, przyzna bon.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Na Travelist ważne dane za mało widoczne. Użytkownicy dostaną bon

Według ustaleń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Travelist.pl nie informował bezpośrednio i w widocznym miejscu, że prezentuje oferty pochodzące od przedsiębiorców, ani jak podzielone są obowiązki związane z realizacją umowy między platformą a podmiotem wystawiającym ofertę. Taką prezentację danych wymaga obowiązująca w Polsce od początku ub.r. unijna dyrektywa Omnibus.

Prezes UOKiK zobowiązał Travelist do zmiany miejsca publikacji i treści komunikatów, tak aby użytkownicy mogli do nich trafić intuicyjnie, już z poziomu strony głównej. Platforma wprowadziła te zmiany: bezpośrednio wskazuje, że prezentowane oferty pochodzą od przedsiębiorców, którzy są stroną umowy i są odpowiedzialni za jej wykonanie, zaś witryna odpowiada tylko za własne funkcjonalności, m.in. opcje dokonywania rezerwacji i płatności oraz wystawiania opinii.

Ponadto użytkownikom, którzy zgłosili reklamację dotyczącą niedopełnienia przez Travelist wskazanych powyżej obowiązków informacyjnych, platforma przyzna po 50 zł do wykorzystania w serwisie. Klienci, którzy jeszcze tego nie zrobili, mogą złożyć reklamację w ciągu 30 dni od momentu, w którym spółka indywidualnie poinformuje ich o decyzji Prezesa UOKiK

- Prawidłowo realizowany obowiązek informacyjny to większa ochrona konsumentów korzystających z e-commerce. Użytkownicy platform handlowych powinni móc znaleźć istotne z punktu widzenia zawieranej umowy informacje bez konieczności przeszukiwania wielu zakładek i domyślania się, o co chodzi w kierowanym do nich komunikacie - podkreśla w komunikacie Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

We wrześniu ub.r. prezes UOKiK postawił zarzuty właścicielom platform Zalando, Booking i Travelist dotyczące niewdrożenia zmian wynikających z unijnej dyrektywy Omnibus. Regulator prowadził wcześniej monitoring w tym zakresie obejmujący m.in. czołowe platformy e-commerce. W efekcie zakwestionowane działania zmienili lub zadeklarowali to właściciele platform Glovo, Uber Eats, Pyszne.pl, Wolt, Bolt Food, Aliexpress, Wakacje.pl, Free Now, Uber, Bolt, Facebook, Morele.net, Empik, Triverna.pl, Amazon i Allegro.

Z kolei w marcu br. prezes UOKiK postawił zarzuty sieci stacji paliw Shell w związku z podejrzeniem naruszenia dyrektywy Omnibus. Dostawca miał niejasno informować o warunkach promocji na paliwa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa