Raport: Słuchacze podcastów akceptują treści reklamowe

Do podcastów przekonuje się coraz więcej polskich słuchaczy. Jest to również format, który stale zwiększa swoją popularność wśród reklamodawców. Wyniki badania „Słuchacz podcastów w Polsce 2022”, stworzonego przez Grupę Eurozet po raz kolejny pokazały wysoki poziom akceptacji treści reklamowych pojawiających się w seriach podcastowych.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Zespół Grupy Eurozet przedstawił właśnie wnioski z czwartej edycji najobszerniejszego badania słuchaczy podcastów na polskim rynku, realizowanego we współpracy z Publicis Groupe.

Zgodnie z danymi przedstawionymi w raporcie zasięg tygodniowy podcastów wśród użytkowników sieci w naszym kraju w 2022 roku wynosił 21,2 proc., co oznacza, że co piąty internauta regularnie i stale słucha podcastów.

„Popularność podcastów stale rośnie – zarówno na świecie, jak i w Polsce. To najmłodsze medium jest zaraz po muzyce słuchanej w radiu FM i na platformach streamingowych drugim najczęściej wybieranym przez polskich słuchaczy rodzajem treści audio. Opracowywany przez nasz zespół ekspertów raport »Słuchacz podcastów w Polsce« już od 4 lat pozwala nam na bieżąco obserwować rozwój podcastów w naszym kraju” - mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający sprzedażą agencyjną w Grupie Eurozet.

grafika

Niewykorzystany potencjał reklamowy

W tym roku twórcy raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” w pierwszej kolejności skupili się na reklamie, która coraz częściej w różnych formach pojawia się w seriach podcastowych. Jak wskazują, rosnąca popularność podcastów na świecie powoduje odkrycie niewykorzystanego dotychczas potencjału reklamowego.

„W ciągu zaledwie 7 lat globalna wartość rynku reklamowego w podcastach może wynieść nawet 5 mld dolarów. Także w Polsce marki coraz chętniej komunikują się za pośrednictwem tego medium. Jak pokazuje nasze badanie, już ponad połowa polskich słuchaczy zetknęła się z reklamami emitowanymi w trakcie podcastów, a także z odcinkami lub całymi seriami sponsorowanymi przez daną markę. To właśnie ta ostatnia forma reklamy w podcastach, czyli współpraca z podcasterami przy odcinkach związanych tematycznie z daną marką i obecność reklamodawcy w postaci wskazania sponsorskiego w trakcie audycji, zdecydowanie najszybciej zyskuje na popularności” – komentuje Radosław Sączek, creative group head w Grupie Eurozet.

grafika

Podobnie jak w poprzednich latach, także najnowsza edycja badania potwierdziła, że treści promocyjne w podcastach cieszą się wysokim poziomem akceptacji słuchaczy. Ponad 70 proc. badanych twierdzi, że akceptuje odcinki lub podcasty sponsorowane przez markę, a także polecanie przez twórców konkretnych brandów. Ponad 60 proc. respondentów deklaruje gotowość do słuchania odcinków lub serii tworzonych przez markę (tzw. branded podcast), a prawie połowa – spotów emitowanych przy podcastach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-podcasty-archiwum-teatru-wyobrazni,7169490293979265a ##

Słuchacze podcastów to dla reklamodawców bardzo atrakcyjna grupa. Najwięcej odbiorców tego rodzaju audycji jest w grupie wiekowej 35+, aż 88 proc. z nich ma minimum średnie wykształcenie, a prawie połowa wyższe. W zdecydowanej większości słuchacze podcastów mieszkają w miastach. To także osoby, które w świadomy sposób dobierają konsumowane przez siebie treści i bardzo chętnie zdobytą w podcastach wiedzę wykorzystują w rozmowach czy wdrażają w codziennym życiu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/onet-podcast-disney100-100-lecie-disney-kamil-baluk,7169501319288961a ##

„Większość odbiorców podcastów celowo ogranicza swój kontakt z reklamą w internecie, korzystając z programów blokujących jej wyświetlanie. Oprogramowanie tego typu pozostaje nieskuteczne wobec reklamy audio. Słuchacze chętnie korzystają z treści promocyjnych zawartych w audycjach w sieci – 41 proc. odwiedza strony wymienione w podcastach, a 32 proc. jest skłonne kupić reklamowany produkt. Podcasty mogą zatem stanowić dobry sposób na dotarcie z przekazem reklamowym do tej grupy internautów” – podsumowuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet.

grafika

Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad 2022 roku. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8305; CAWI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"