W okresie od 1 stycznia do 20 lipca 2016 roku wśród wszystkich seriali telewizyjnych nadawanych w polskich stacjach telewizyjnych największą widownię zgromadziła nadawana w TVP2 produkcja „M jak miłość”. Jej najchętniej oglądany odcinek, pokazany 1 lutego, oglądało średnio 6,99 mln osób, co przełożyło się na 42,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce należało do siostrzanego serialu Dwójki „Na dobre i na złe” , którego odcinek pokazany dwa dni później śledziło 5,34 mln osób. Przełożyło się to na 33,51 proc. udziału.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się pokazywany przez Jedynkę „Ojciec Mateusz” - serial ten 17 marca obejrzało 4,63 mln widzów, a jego udział wyniósł 29,62 proc.Oczko niżej znalazły się „Barwy szczęścia” TVP2. Odcinek tej telenoweli z 15 lutego zgromadził 4,26 mln widzów (25,54 proc. udziału).
Pierwszą piątkę uzupełnia jedyna nowość w rankingu - serial TVP1 „Bodo”. Pierwszy odcinek tej produkcji przyciągnął przed telewizory 3,81 mln widzów (22,10 proc. udziału; emisja 6 marca).Pięć z ośmiu tytułów, to seriale pokazane przez Jedynkę. Pozostałe trzy miejsca zajęły produkcje Dwójki.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-i-tvp2-najwiecej-stracily-w-i-polroczu-polsat-liderem-w-16-49-transmisje-sportowe-hitami-analiza ##
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera także należała do „M jak miłość” (2,39 mln widzów; 35,49 proc. udziału; emisja 18 stycznia), a drugie miejsce zajęło „Na dobre i na złe” (1,72 mln osób; 27,25 proc.; 3 lutego). Na ostatniej lokacie podium sklasyfikowane zostały tutaj już jednak „Barwy szczęścia” (1,32 mln; 20,61 proc.; 15 lutego).

W tym ujęciu na czwartym miejscu uplasowała się jedyna nowa produkcja - serial TVN „Druga szansa” (1,27 mln; 21,24 proc.; również 15 lutego).
Najwięcej, bo trzy miejsca w tym rankingu zajęły seriale Dwójki. Po dwie pozycje należały do tytułów TVN i Polsatu, a tylko jedna do Jedynki.











