Jak pokazują dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla serwisu Wirtualnemedia.pl, w 2010 roku firma Aflofarm Farmacja Polska na reklamę w radiu przeznaczyła cennikowo 182,6 mln zł, czyli o 55 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej – o 68 proc. – takie wydatki wzrosły w przypadku PTK Centertel.
Swoje budżety reklamowe zwiększyli również pozostali z czołowych marketerów w radiu. I tak Polkomtel (operator sieci Plus) wydał 20 proc. więcej niż w 2009 roku, Euro-Net Warszawa (właściciel sieci RTV Euro AGD) – o 14 proc., a Metro Group (właściciel sieci Metro & Makro Cash and Carry, Real, MediaMarkt i Saturn ) – o 11 proc.
Ogółem budżety radiowe pięciu największych marketerów wzrosły o 28 proc., a wszystkich reklamodawców – o 17 proc. Analizując reklamę radiową z perspektywy nadawców, zdecydowanie największe wpływy osiągnęły RMF FM i Radio ZET (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich stacji).












