Aflofarm największym reklamodawcą 2017 roku. Mocno w górę Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - w dół Orange i Lidl (TOP10)

Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów był w 2017 roku Aflofarm Farmacja Polska, który na reklamę przeznaczył tyle, co trzech kolejnych w rankingu marketerów. Z kolei największą dynamikę wydatków zanotowały Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Media tradycyjne (poza internetem) cennikowo zarobiły w 2017 roku na reklamach ponad 32,7 mld zł, czyli 4 proc. więcej niż w roku 2016  wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane netto, bez rabatów).

Pozycję lidera i największego reklamodawcy utrzymuje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Wydała na wsparcie swoich marek nieco ponad 2 mld zł, czyli 9,8 proc. więcej niż w 2016 roku. Jej wydatki wyniosły tyle, co nakłady reklamowe trzech kolejnych reklamodawców łącznie.

Drugie miejsce w rankingu największych reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami w wysokości blisko 885 mln zł, o 27,3 proc. wyższymi w porównaniu z rokiem 2016. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy z kolei do sieci dyskontów Lidl Polska. Ta firma wydała na reklamę 650,5 mln zł, czyli 5,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Ten marketer w obecnej kampanii promuje się spotami, w których występują dostawcy warzyw i owoców do jego sklepów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamy-telewizyjnej-w-2017-roku-urosl-o-11-proc-wydatki-wyniosly-27-mld-zl-raport ##

Spośród pozostałych czołowych reklamodawców tradycyjnych mediów dwóch marketerów miało w skali roku najwyższą dynamikę nakładów na reklamę. Polkomtel zwiększył je o 33,3 proc. (do 433,2 mln zł), a Natur Produkt Zdrovit - o 37,6 proc. (do 405,4 mln zł). Polkomtel w jednej z obecnych kampanii wspiera Plush na Kartę.

Dwucyfrowe wzrosty wydatków odnotowały też Ferrero Polska i Terg. Wydatki reklamowe pierwszej wzrosły o 15,1 proc. (do 504,5 mln zł), a drugiej - o 18,5 proc. (do 456,5 mln zł).

Na reklamach Volkswagen Group Polska media zarobiły w ub.r. 421,9 mln zł (9,1 proc. więcej niż w 2016 r.), a na aktywnościach USP Zdrowie – 419,4 mln zł (9,9 proc. więcej w porównaniu z 2016 r.).

Orange Polska zmniejszył z kolei budżet reklamowy w mediach tradycyjnych o 17,9 proc. - z 523,2 do 429,5 mln zł. Aktualnie ten operator promuje Orange na Kartę reklamami z udziałem Roberta Górskiego i Mikołaja Cieślaka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów