Natur Produkt Zdrovit, VW Group i Polkomtel dużo więcej na reklamy, mocno w dół Orange i Unilever (TOP 10)

Przez siedem pierwszych miesięcy br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły w skali roku o 2,1 proc. Największą dynamikę wydatków miały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Polkomtel. Budżety reklamowe ograniczyły natomiast Unilever Polska i Orange Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów (bez internetu) wyniosły 17,7 mld zł. Było to 2,1 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta pabianicka spółka wydała w mediach tradycyjnych na promocję swoich marek 1,18 mld zł, czyli 6,3 proc. więcej niż rok temu.

Drugie miejsce na podium utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 521,7 mln zł - wyższymi w skali roku o 39 proc. Trzecia lokata należy do sieci sklepów Lidl Polska. Właściciel dyskontów zainwestował w reklamę 348 mln zł, czyli 4,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r.

Z czołówki 10 największych reklamodawców tradycyjnych mediów trzy firmy miały najwyższą dynamikę wydatków. Natur Produkt Zdrovit zwiększył je o 46,2 proc., do 214,8 mln zł. W lipcu br. Komisja Etyki Reklamy - po skardze GlaxoSmithKline Consumer Healthcare - uznała, że reklamy pasty do zębów tej firmy Lacalut Aktiv wprowadzają w błąd.

Volkswagen Group Polska wydał 39,9 proc. więcej (263,2 mln zł), a Polkomtel - o 39,6 proc. więcej (223,3 mln zł). Koncern Volkswagena wznawia właśnie produkcję kultowych „ogórków”.

21,5 proc. wyższe nakłady na reklamę miała w omawianym okresie firma Ferrero Polska - na reklamy swoich brandów wydała 253,4 mln zł. Z kolei spółka P4, operator sieci komórkowej Play, zwiększył inwestycje reklamowe w mediach pozainternetowych o 1,7 proc. - do 218 mln zł.

W czołówce 10 największych reklamodawców pierwszych siedmiu miesięcy br. dwóch marketerów ograniczyło budżety marketingowe na media tradycyjne. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 21,7 proc. - z 325,1 do 254,7 mln zł, a Orange Polska zredukował je o 24,5 proc., z 314,1 do 237,2 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online