Nasza Klasa: 75 mln zł przychodów, tylko połowa z reklam

W ub.r. Nasza Klasa, spółka zarządzająca portalem NK.pl, zanotowała 75,3 mln zł przychodów i 17,3 mln zł zysku netto. Aż 47 proc. wpływów firmy pochodziło ze źródeł pozareklamowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Naszej Klasy były w 2011 roku o 14,2 proc. wyższe niż przed rokiem, a o 20,3 proc. wyższe niż dwa lata wcześniej. Zysk netto spółki w skali roku wzrósł o 3,5 proc., za to w porównaniu z rekordowym 2009 rokiem był o 6,5 proc. niższy. Natomiast EBITDA wyniosła 27,1 mln zł - 2 proc. więcej niż rok wcześniej.

53 proc. wpływów zapewniły w ub.r. Naszej Klasie reklamy. Przypomnijmy, że we wrześniu spółka wprowadziła nowy cennik reklamowy NK.pl (więcej o nim) uwzględniający nowe opcje w serwisie, a także samoobsługowe reklamy rozliczane w modelu CPC (więcej na ten temat).

Z kolei już 47 proc. wpływów Naszej Klasy pochodziło z innych źródeł, z których najważniejsze to mikropłatności od użytkowników za funkcjonalności typu premium (np. brak reklam), wirtualne prezenty czy atrybuty w grach. Spółka sporo zarabia też na marketingowych akcjach specjalnych, w których wykorzystywane są opcje takie jak aplikacje, gry czy grupy.

W tym roku nowym źródłem przychodów Naszej Klasy mają być badania marketingowe realizowane wśród użytkowników NK.pl. - Dysponujemy zespołem, który zajmuje się dostarczaniem i analizą danych, testowaniem skuteczności przekazów marketingowych, raportowaniem wyników prowadzonych w serwisie kampanii i pozyskiwaniem opinii konsumenckich - opisuje Joanna Gajewska, rzeczniczka spółki. Natomiast w ofercie reklamowej portalu pojawią się reklamy wideo oraz pakiet skierowany do małych i średnich firm. - Ten pakiet to komplet prostych narzędzi komunikacji, których osią są darmowe grupy wyposażone w wiele mechanizmów personalizacji przekazu, będą one coraz mocniej osadzane w mechanizmach rekomendacji w serwisie. Docelowo z grupami powiązany będzie działający już system samoobsługowej reklamy rozliczanej w modelu za kliknięcie - zapowiada Gajewska.

W styczniu br. NK.pl odwiedziło 11,2 mln użytkowników, o ponad milion mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane). Wśród serwisów społecznościowych większy zasięg w Polsce ma tylko Facebook.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online