Monitorowane przez Kantar Media dzienniki zarobiły w pierwszym kwartale br. łącznie na reklamach nieco ponad 345 mln zł - wynika z raportu tego instytutu przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów). To 0,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
To pierwszy od wielu miesięcy wzrost wpływów z reklam. Widoczny jedynie cennikowo, bo realne przychody, według szacunków Starlinka, zmalały w I kwartale br. o 17,5 proc. do 57,8 mln zł.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2-5-proc-wiecej-na-reklamy-w-polsce-radio-z-wiekszym-wzrostem-niz-internet-w-dol-tylko-prasa-raport ##
Niezmiennie najwięcej na reklamach zarabia „Gazeta Wyborcza”. Reklamodawcy w pierwszych trzech miesiącach br. cennikowo zainwestowali w reklamy na łamach tego dziennika ponad 94,3 mln zł, zwiększając nakłady o 5,4 proc.

W największym stopniu wzrosły przychody reklamowe „Naszego Miasta” - o 29,8 proc., do 8,1 mln zł. Sporą dynamikę miały też „Super Express” i „Fakt”. Pierwszy zarobił 20,2 proc. więcej w skali roku (29,7 mln zł), drugi - o 20,8 proc. (41,6 mln zł).
Więcej na reklamach zarobił też „Dziennik Gazeta Prawna” - jego przychody były w I kwartale br. wyższe o 8,3 proc. niż przed rokiem i wyniosły 13,5 mln zł.
Największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita” - jej cennikowe wpływy reklamowe zmalały w skali roku o 15,5 proc., do 17 mln zł. Marketerzy mniej wydawali też w dzienniku „Polska” - zostawili tam 47,6 mln zł, czyli 12,5 proc. mniej niż rok temu.
Mniej na reklamach zarobiło także bezpłatne „Metro” - 19,6 mln zł wobec 21,5 mln zł w roku ub. (spadek o 8,8 proc.).











