Spółka Glob360, do której należą serwisy naTemat, INNPoland i dadhero, w 2024 roku wypracowała 12,33 mln zł przychodów sprzedażowych, o 18,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Firma zarabia wyłącznie z emisji reklam i innych usług marketingowych realizowanych w jej witrynach. Według badania Mediapanel we wrześniu br. witryny grupy naTemat zanotowały 2,73 mln użytkowników oraz 3 minuty i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Koszty działalności operacyjnej Glob360 w ub.r. zmalały rok do roku o 18,2 proc. – z 15,48 do 12,65 mln zł. Złożyło się na to przede wszystkim ograniczenie wydatków na usługi obce z 10,34 do 8,47 mln, na wynagrodzenia z 3,55 do 3,18 mln oraz kosztów sklasyfikowanych jako pozostałe z 1,44 mln do 914,8 tys. zł.

Znów bez dywidendy dla Lisa i Jędrzejczyka
Spółka osiąga dodatnią rentowność dzięki pozostałym przychodom operacyjnym (w ub.r. zwiększyły się z 1,65 do 1,92 mln zł) oraz dywidendom od spółek zależnych (zmalały z 318,7 do 300,7 tys.), wydających serwisy ASZdziennik i mamaDu. Z końcem listopada ub.r. firma połączyła się z tą ostatnią.
Glob360 na czysto zarobiła w ub.r. 1,29 mln zł, wobec 1,09 mln rok wcześniej. Wspólnicy firmy (65 proc. udziałów ma Tomasz Lis, a 35 proc. Robert Jędrzejczyk) postanowili, że zysk w całości zasili jej kapitał zapasowy.
Udziałowcy tak samo rozdysponowywali zyski spółki w minionych latach. W efekcie jej kapitały własne na koniec ub.r. wynosiły 5,61 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Z kolei ASZdziennik w ub.r. wypracował wzrost przychodów z 961,9 tys. do 1,36 mln zł. Jego wydatki operacyjne zwiększyły się z 1,09 do 1,32 mln zł, a rentowność sprzedażowa brutto – ze 125,1 tys. zł straty do 40,5 tys. zysku. Natomiast zysk netto nieznacznie zmalał: z 44,4 do 39,8 tys.

W elektronicznym KRS nie ma natomiast raportu finansowego mamaDu za ostatni okres działalności.











