Nemo się znalazł, Pixar zarobił

Animowany przebój z końca ubiegłego roku, film "Gdzie jest Nemo", zarobił w kinach 800 mln USD.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ogromny sukces filmu przyczynił się do potrojenia zysków twórców zagubionej rybki.

Pixar Animation oficjalnie podało, że dochód netto firmy w pierwszym kwartale tego roku wyniósł 26,7 mln USD. W analogicznym okresie roku ubiegłego wynosił on 8,2 mln USD. Oczywiście to nie koniec zysków, bowiem trwa sprzedaż filmu na DVD, a analitycy rynku szacują, że w całym 2004r. zostanie sprzedanych ok. 40 mln kopii filmu z przygodami sympatycznego błazenka.

“Gdzie jest Nemo” w wersji na DVD dystrybuowane jest przez Disneya, ale może się okazać, że to ostatni film, który jest sprzedawany taką drogą, bowiem obydwie firmy nie mogą się porozumieć w sprawie podziałów zysków ze sprzedaży. Dotychczas Pixar sprzedawał za pośrednictwem Disneya pięć swoich tytułów, m.in. „Toy Story” i „Potwory i Spółka”, które łącznie zarobiły w kinach 2,6 mld USD. Do odnowienia kontraktu pomiędzy obydwiema firmami nie doszło, bowiem Pixar domagał się – według przedstawicieli Disneya - zbyt dużego udziału w zyskach. Z zapowiedzi wytwórni wynika, że kolejny film Pixara pojawi się na rynku w 2006r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii