Netflix z 13 mln polskich użytkowników. HBO Max przed Disney+

W listopadzie br. Netflixa odwiedziło 13 mln polskich internautów, trzy razy więcej niż inne czołowe platformy ze streamingiem wideo. HBO Max wyprzedził pod względem zasięgu Disney+, ale użytkownicy spędzają na nim dużo mniej czasu. Zmalały wyniki Prime Video i Polsat Box Go.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netflixa, jako serwis www oraz aplikację mobilną, w listopadzie br. odwiedziło 13,03 mln użytkowników, czyli 43,87 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na platformie średnio 6 godzin, 7 minut i 56 sekund.

Netflix, podobnie jak większość innych platform z filmami i serialami, najlepszą odwiedzalność osiąga zimą. We wrześniu br. zanotował 12,21 mln użytkowników oraz 5 godzin i prawie 40 minut średniego czasu korzystania, w lipcu - 12,54 mln internautów oraz 6 godzin i 3,5 minuty średniego czasu, natomiast w styczniu br. było to 14,66 mln użytkowników oraz 6 godzin i 32 minuty przeciętnego czasu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-reklamy-doplata-wspoldzielenie-konta-glass-onion-premiera,7169734606677633a ##

HBO Max ma więcej użytkowników niż Disney+

W zestawieniu zaraz za Netflixem są dwie inne globalne platformy, przy czym z dwu-trzykrotnie niższymi wynikami. Dostępny w Polsce od wiosny br. HBO Max zanotował 4,73 mln użytkowników, 15,94 proc. zasięgu oraz godzinę, 48 minut i 22 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego, a uruchomiony u nas w czerwcu Disney+ - 4,46 mln internautów, 15,01 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 5 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W rankingu jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video oferowane przez Amazon w ramach usługi subskrypcyjnej z dostawami Prime, dostępnej w Polsce od października ub.r. Prime Video przyciągnęło 2,68 mln polskich internautów (co dało 9,01 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 8 minut i 20 sekund.

Wśród platform nadawców telewizyjnych najpopularniejszy jest Player (TVN Warner Bros. Discovery), który w listopadzie odwiedziło 4,12 mln internautów (to 13,86 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 39 minut i 11 sekund. TVP VOD miał 3,13 mln użytkowników, 10,55 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 49 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania, Canal+ online - 2,62 mln internautów, 8,83 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 25 minut i 26 sekund średniego czasu, a Polsat Box Go - 2,4 mln użytkowników, 8,1 proc. zasięgu oraz godzinę, 49 minut i 59 sekund średniego czasu.

WP.pl w kategorii steramingu wideo, w której ma głównie platformę WP Pilot, zanotowała 2,37 mln odwiedzających, 7,97 proc. zasięgu oraz godzinę, 3 minuty i 18 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-press-przed-agora-doba-na-tiktok-google-lider-mediapanel-listopad ##

Natomiast CDA Premium przyciągnęło 2,23 mln użytkowników (7,5 proc. zasięgu), każdego średnio na 43 minuty i 21 sekund. Tylko ta ostatnia platforma regularnie podaje swoje dane o sprzedaży subskrypcji - w trzecim kwartale br. ich liczba zwiększyła się rok do roku z 379 do 445,2 tys.

grafika

W porównaniu z październikiem Netflix zyskał 216,7 tys. użytkowników oraz 12 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 1,7 i 3,4 proc. w górę). HBO Max zanotowało wzrost o 533,9 tys. internautów (12,7 proc.) i spadek przeciętnego czasu o 3 minuty i 20 sekund (3 proc.).

W efekcie HBO Max wyprzedziło pod względem liczby użytkowników Disney+, w którym liczba odwiedzających zmalała o 10 tys. (0,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 37 minut i 21 sekund (25,2 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-vod-platna-subskrypcja-cena-serial-erynie-gdzie-ogladac,7169753315195009a ##

Player zyskał 272,3 tys. internautów (7,1 proc.), a TVP VOD - 133,2 tys. (4,4 proc.). Równocześnie na pierwszej platformie średni czas korzystania zwiększył się o 17 minut i 6 sekund (9,7 proc.), a na drugiej - o 9 minut i 9 sekund (5,1 proc.).

Prime Video i Polsat Box Go ze spadkami

Dwie platformy zanotowały spadki w obu statystykach. Prime Video stracił 198 tys. użytkowników (6,9 proc.) oraz 14 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (17,8 proc.), a Polsat Box Go - 115,3 tys. internautów (4,6 proc.) oraz 27 minut i 47 sekund średniego czasu (20,2 proc.).

Za to na Canal+ online liczba odwiedzających zwiększyła się o 54,4 tys. (2,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego - o 12 minut i 34 sekundy (9,5 proc.). WP.pl w kategorii streamingu wideo osiągnęła wzrost o 231,3 tys. użytkowników (10,8 proc.) oraz 9 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (16,7 proc.), a CDA Premium - 136,7 tys. internautów (6,5 proc.) oraz 5 minut i 36 sekund średniego czasu (14,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu

Stopklatka napędza Kino Polska TV. 19 mln zł czystego zysku

Stopklatka napędza Kino Polska TV. 19 mln zł czystego zysku

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU
Materiał reklamowy

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU

Polsateria, czyli dzień z Piotrem Witwickim. Weszłam za kulisy Polsatu i Interii

Polsateria, czyli dzień z Piotrem Witwickim. Weszłam za kulisy Polsatu i Interii