Netflix i HBO GO z największymi wzrostami, Player przyciąga najmocniej (serwisy i aplikacje VoD w marcu)

W marcu br. prawie wszystkie czołowe platformy VoD osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Zarówno wśród serwisów, jak i aplikacji zdecydowanym liderem jest Netflix, który podobnie jak HBO Go, Player.pl i Horizon Go zanotował w ciągu roku duży wzrost wyników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix i HBO GO z największymi wzrostami, Player przyciąga najmocniej (serwisy i aplikacje VoD w marcu)

Przeglądarkową wersję Netflixa w zeszłym miesiącu odwiedziło 5,38 mln polskich internautów, czyli 18,8 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali w serwisie 82,5 mln odsłon, średnio po 15,3 na jednego - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Tym samym Netflix pobił swój rekordowy wynik z grudnia ub.r., kiedy miał 5,31 mln użytkowników, 76,86 mln odsłon i 19,17 proc. zasięgu (w grudniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,7 mln, a w marcu na 28,6 mln). Serwisy VoD korzystają na tym, że od połowy marca z powodu epidemii koronawirusa zamknięte są kina, a ludzie zachęcani do pozostawania w domach. Na Netfliksie filmy „365 dni” i „Bad Boy” pojawiły na początku kwietnia się krótko po emisji w kinach, a horror „W lesie dziś nie zaśnie nikt” trafił na platformę 21 marca, tydzień po planowanej premierze kinowej, która nie doszła do skutku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-mobilne-w-polce-w-marcu-2020-r-ilu-uzytkownikow-ma-google-onet-pl-wp-pl-i-facebook,7170720964793985a ##

W czołowej dziesiątce są jeszcze trzy w pełni płatne serwisy. CDA Premium zanotowało 3,03 mln odwiedzających i 30,81 mln odsłon, HBOGO.pl - 1,76 mln użytkowników i 20,9 mln odsłon, a należące do Amazona Primevideo.com - 530,4 tys. odwiedzających i 2,2 mln odsłon.

Z tej grupy dokładne statystyki o liczbie swoich subskrybentów podaje CDA Premium należące do notowanej na warszawskiej giełdzie spółki CDA. Na koniec ub.r. dostęp do sekcji miało wykupiony 231,7 tys. użytkowników, o 34,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W ub.r. CDA osiągnęło wzrost przychodów o 53,3 proc. do 42,91 mln zł, z czego 91,1 proc. pochodziło ze sprzedaży subskrypcji w CDA Premium.

W marcu kurs giełdowy spółki wzrósł z 14 zł do nawet 48 zł, potem stopniowo malał, w zeszły czwartek na koniec sesji wynosił 25,60 zł. - Wzrost zainteresowania naszą usługą CDA Premium w ostatnich dniach jest bardzo duży. Nie chcę podawać konkretnych liczb, bo te zawsze są ujawniane w raportach okresowych, ale wzrost istotny. Na tyle, że znacząco zwiększyliśmy parametry łącz i dokonaliśmy inwestycji w infrastrukturę i serwery - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl w połowie marca Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy i pełnomocnik zarządu CDA ds. rozwoju usług.

Natomiast w drugiej połowie zeszłego miesiąca sieć telekomunikacyjna Play zaczęła promocję, w której dostęp do Amazon Prime Video jest oferowany przez 6 miesięcy bez dodatkowych opłat.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polacy-chetniej-ogladaja-platformy-streamingowe-nadawcy-szykuja-premiery,7170724168681089a ##

vod.pl zasięgowo przed Playerem

Z serwisów, w których zdecydowana większość treści jest za darmo, liderem zasięgowym jest vod.pl (Ringier Axel Springer Polska), w którym w zeszłym miesiącu 4,05 mln internautów wygenerowało 17,85 mln odsłon.

Znacznie więcej odsłon zanotowały natomiast witryny czołowych nadawców telewizyjnych. Player.pl (Grupa TVN Discovery) miał 3,85 mln użytkowników i 17,85 mln odsłon (średnio 19,4 odsłony na każdego), dział VoD na portalu TVP.pl - 3,25 mln odwiedzających i 45,4 mln odsłon (przeciętnie 14 odsłon na użytkownika), a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,58 mln użytkowników i 25,1 mln odsłon (średnio 15,8 na każdego).

W Playerze na początku kwietnia wprowadzono zmienioną ofertę płatną, obejmującą m.in. nowy pakiet ze streamingiem 26 stacji oraz osobny pakiet z HBO, transmitowano zorganizowany przez Fundację TVN #koncertdlabohaterów, podczas którego zebrano 5 mln zł na wsparcie służby zdrowia, oraz zaczęto emisję domowej wersji programu Kuby Wojewódzkiego.

Z kolei Telewizja Polska w swoim serwisie udostępniła kolejną partię archiwalnych seriali i przedstawień Teatru TV po rekonstrukcji cyfrowej, a w zeszłym piątek - wyświetlany w kinach od połowy lutego do połowy marca film „Zenek” (w płatnej ofercie).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wavemaker-15-proc-wypelnienie-reklamami-serwisow-vod-nadawcow,7170726771025537a ##

W rankingu są też sekcja VoD na WP.pl (3,04 mln użytkowników i 11,63 mln odsłon) oraz należąca do Narodowego Instytutu Audiowizualnego Ninateka.pl (547,5 tys. odwiedzających i 3,4 mln odsłon) z archiwalnymi filmami, spektaklami, koncertami, słuchowiskami i programami kulturalnymi. Do Wirtualnej Polski należy też serwis WP Pilot, w którym w ostatnich tygodniach pojawiły się transmisje nabożeństw, e-lekcje oraz filmy dostępne odpłatnie, przy czym w badaniu Gemius/PBI serwis jest klasyfikowany w kategorii wideo, a nie VoD.

grafika

Jedna piąta użytkowników więcej niż przed rokiem

W zeszłym miesiącu osiem czołowych serwisów VoD miało łącznie 25,95 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności) i 308,93 mln odsłon. W porównaniu do marca ub.r. (wtedy Prime Video i Ninateka.pl osiągnęły zbyt niską odwiedzalność, żeby została ona określona w badaniu Gemius/PBI) zanotowały wzrost o 4,26 mln odwiedzających (19,7 proc.) i 87,38 mln odsłon (39,4 proc.).

Przeglądarkowy Netflix zyskał 1,95 mln użytkowników (56,9 proc.) i 39,15 mln odsłon (90,3 proc.). Procentowo bardzo duże wzrosty w obu statystykach osiągnęły HBO GO i dział VoD na WP.pl. W pierwszym serwisie przybyło 681,7 tys. odwiedzających (63,3 proc.) i 4,21 mln odsłon (25,2 proc.), a w drugim - 720,1 tys. użytkowników (31 proc.) i 2,75 mln odsłon (30,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pandemia-koronawirusa-szansa-dla-telewizji-na-odzyskanie-mlodszych-widzow,7170724189378689a ##

Player.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 205,7 tys. (5,6 proc.) zyskał 33,27 mln odsłon (80,2 proc.). Na vod.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 483,6 tys. (13,6 proc.), a liczba odsłon o 1,32 mln (8 proc.), w dziale VoD TVP.pl przybyło 227,1 tys. odwiedzających (7,5 proc.) i 1,46 mln odsłon (3,3 proc.), a na CDA Premium - 372,8 tys. użytkowników (14 proc.) i 566,3 tys. odsłon (1,9 proc.).

Jedyny spadek zanotowała Ipla.tv - straciła 378,6 tys. użytkowników (19,3 proc.), jednocześnie zyskując 4,65 mln odsłon (22,7 proc.).

grafika

Netflix liderem w mobile’u

Wśród aplikacji VoD zdecydowanym liderem zasięgowym jest Netflix, który miał w zeszłym miesiącu 2,7 mln użytkowników, co wobec 1,09 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 147,3 proc. Aplikacja Netflixa, tak samo jak wszystkie zagraniczne i część polskich, nie jest audytowana w badaniu Gemius/PBI, więc nie ma danych o liczbie jej odsłon.

Aplikacja Playera zanotowała rok do roku spadek liczby użytkowników o 110,5 tys. (9,6 proc.) do 1,04 mln oraz wzrost liczby odsłon o 6,89 mln (9,9 proc.) do 76,62 mln. Aplikacja HBO GO miała 864,6 tys. użytkowników (po wzroście o 48 tys., czyli 5,9 proc.), natomiast mobilna Ipla przy spadku liczby użytkowników o 41,6 tys. (7 proc.) do 549,9 tys. zyskała 9,03 mln odsłon (44 proc.).

Duże wzrosty osiągnęły aplikacja TVP VOD i oferowana przez UPC Horizon Go. Pierwsza zyskała 26 tys. użytkowników i 5,2 mln odsłon (to odpowiednio 11,9 i 51,8 proc. w górę), a liczba użytkowników drugiej zwiększyła się o 103,1 proc. - ze 101,1 do 205,4 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/w-czasie-epidemii-zyskaly-avaaz-siepomaga-tiktok-i-twitter-top10-serwisow-spolecznosciowych,7170720272373889a ##

Natomiast nc+ GO zanotowało spadek liczby użytkowników o 29,8 tys. (15,1 proc.) do 167,5 tys., a Cyfrowy Polsat GO przy spadku liczby użytkowników o 23,5 tys. (20,7 proc.) do 90 tys. zyskał 340,2 tys. odsłon (6,2 proc.). Odwiedzalność aplikacji Ipla na komputery zmalała tak mocno, że w marcu br. nie oszacowano już jej wyników.

Osiem czołowych aplikacji w marcu br. miało w sumie 5,86 mln użytkowników, co wobec 4,46 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 1,41 mln (31,5 proc.). Cztery objętem audytem w badaniu Gemius/PBI zanotowały łącznie 127,19 mln odsłon, o 21,45 mln więcej niż w marcu ub.r. (20,3 proc. w górę).

grafika

Liderem rynku w Polsce jest Google

Grupa Google rok do roku osiągnęła spore wzrosty w każdej z tych statystyk. W marcu ub.r. zanotowała 26,71 mln odwiedzających, 93,51 proc. zasięgu, 7,21 mld odsłon oraz 28 minut i 36 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania. Na drugą pozycję awansowała Grupa Ringier Axel Springer Polska, której liczba użytkowników w ciągu roku wzrosła z 21,44 do 23,25 mln (co przełożyło się na wzrost zasięgu z 75,08 do 81,2 proc.), liczba odsłon - z 2,3 do 2,82 mld, a średni dobowy czas korzystania zmalał z 24 minut i 38 sekund do 21 minut i 46 sekund.

W badaniu Gemius/PBI łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,6 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 24 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,6 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"