Netflix i sztuczna inteligencja. Szef firmy powiedział, jak platforma może wykorzystać AI

W liście do inwestorów przy okazji publikacji wyników Netflix napisał, że jest "w bardzo dobrej pozycji, aby skutecznie wykorzystać postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji".

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Netflix i sztuczna inteligencja. Szef firmy powiedział, jak platforma może wykorzystać AI
Netflix stawia na sztuczną inteligencję.

Netflix osiągnął w ostatnim kwartale przychody na poziomie 11,5 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 17 procent rok do roku.

W obliczu silnej konkurencji i rosnących kosztów produkcji platforma wydaje się traktować AI jako strategiczne narzędzie do zwiększenia efektywności. Nie chodzi tylko o redukcję kosztów, lecz o usprawnienie procesu kreatywnego i produkcyjnego.

W najnowszym raporcie kwartalnym Netflix deklaruje, że jest "doskonale przygotowany" do wykorzystania postępów w sztucznej inteligencji. Jednocześnie firma podkreśla, że choć nie planuje uczynić sztucznej inteligencji podstawą treści, to technologia może znacząco wspierać proces twórczy.

W trakcie konferencji CEO Ted Sarandos zaznaczył, że "AI może dać twórcom lepsze narzędzia, by wzbogacić ogólne doświadczenie TV i filmu dla naszych członków". Tym samym Netflix zdystansował się od narracji, że sztuczna inteligencja przejmie rolę reżysera, scenarzysty czy aktora. Zamiast tego widzi ją jako wsparcie dla kreatywnego procesu, między innymi jako pomoc w efektach specjalnych.

AI w filmach i serialach Netflixa

W bieżącym roku w argentyńskim serialu "The Eternaut" wykorzystano generatywną sztuczną inteligencję do stworzenia sceny zawalenia się budynku. Z kolei w filmie "Happy Gilmore 2" narzędzie to posłużyło do "odmłodzenia" jednej z postaci. Natomiast w serialu "Billionaires’  Bunker" technologia pomogła w fazie przedprodukcyjnej w wizualizacji garderoby i scenografii. To również potwierdza, że Netflix stawia na zastosowania wspomagające, a nie zastępujące ludzi.

Branża filmowa podzielona ws. AI 

Otwartość Netflixa na AI dzieje się w sytuacji, gdy środowisko filmowe ostatnio debatuje nad ryzykami płynącymi ze stosowania sztucznej inteligencji. W Hollywood – między innymi w reakcji na pojawienie się aktora-wirtualnego stworzonego przez AI – rosną głosy sprzeciwu wobec braku zabezpieczeń i potencjalnych zagrożeń dla praw artystów – opisuje serwis TechCrunch.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?