Od początku działalności w Polsce Netflix wyprodukował około 80 filmów i seriali oryginalnych. Wprowadził także do oferty setki tytułów licencjonowanych. W ostatnich latach Netflix współfinansował takie filmy jak "Za duży na bajki", "Bo we mnie jest seks", "Ukrytą grę" czy "Magnezję".
– Jesteśmy częścią polskiej branży audiowizualnej od blisko dekady i chcemy dalej inwestować w najlepszą rozrywkę dla widzów. Naszym celem jest tworzenie oferty tak różnorodnej, jak gusta polskiej publiczności – bo to widz jest w centrum wszystkiego, co robimy – tłumaczy Łukasz Kłuskiewicz, dyrektor programowy Netflixa w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nowości w ofercie Netfliksa
Netflix zapowiada także pięć nowych projektów - seriali i filmów, w różnych fazach produkcji. Nieznane są jeszcze daty ich premier.
Bunt (reż. Mateusz Rakowicz, Marek Lechki, prod. Maciej Kubicki, scen. Łukasz Bluszcz, Marcin Kubawski) – inspirowany prawdziwymi wydarzeniami serial z Borysem Szycem (na potrzeby produkcji przeszedł metamorfozę) i Filipem Pławiakiem w rolach byłych współwięźniów stojących po przeciwnych stronach konfliktu, którzy próbują powstrzymać masakrę podczas największego buntu więziennego w Polsce. Akcja będzie rozgrywać się w jednym z polskich zakładów karnych w 1989 roku, po ogłoszeniu tzw. amnestii.
Czarna Wołga (reż. i scen. Piotr Subbotko, prod. Maciej Sojka, Jerzy Dzięgielewski, Roman Szczepanik) – film o kapitanie milicji (Michał Balicki) podejrzanym o zabójstwo próbującym rozwikłać sprawę legendy czasów PRL – Czarnej Wołgi, która ponoć stoi za tajemniczymi porwaniami dzieci z małego miasteczka. Na ekranie pojawią się również Robert Więckiewicz, Marianna Zydek.

Kolory zła: Czerń (reż. i scen. Adrian Panek, prod. Aneta Hickinbotham, Leszek Bodzak, Piotr Walter) – po gorącym przyjęciu Kolorów zła: Czerwień Jakub Gierszał powraca jako prokurator Bilski w kolejnej adaptacji powieści autorstwa Małgorzaty Oliwii Sobczak. Tym razem główny bohater przeprowadzi śledztwo w kaszubskim miasteczku.
Podlasie (reż. Łukasz Kośmicki, prod. ZPR Media, scen. Katarzyna Golenia, Katarzyna Frankowska) – nowa historia ze świata komedii "Nic na siłę", z Anną Seniuk i Arturem Barcisiem w rolach głównych. Gdy Halina, ulubienica wsi, popada w tarapaty finansowe, jej przyjaciele i narzeczony Jan wpadają na szalony pomysł. Inscenizują lądowanie kosmitów, odciskając mistyczne kręgi w zbożu. Plan działa: do wioski zaczynają masowo zjeżdżać turyści z gotówką.

Znieczulenie (reż. Łukasz Ostalski, prod. Jan Kwieciński, Michał Kwieciński, scen. Dana Łukasińska, Bartosz Janiszewski, Beata Halastra, Marcin Ciastoń) – pierwszy polski serial medyczny Netflixa z Leszkiem Lichotą w roli neurochirurga, który po śmiałej, lecz nieudanej operacji, zaczyna pracę w szpitalu w małej miejscowości. Obok niego na ekranie Aleksandra Popławska, Karolina Gruszka, Dorota Kolak.
Netflix inwestuje w polskie kino i seriale
Trwają również prace nad ogłoszonymi już wcześniej tytułami: od serialu kostiumowego "Lalka" w reżyserii Pawła Maślony, przez 3. sezon uwielbianego 1670, po polską wersję światowego hitu Love is Blind: Polska.

– Oprócz pracy nad naszymi oryginalnymi produkcjami, aktywnie wspieramy rozwój polskiego rynku filmowego, współfinansując filmy przeznaczone w pierwszej kolejności do dystrybucji kinowej – podkreśla Łukasz Kłuskiewicz.
Do końca 2025 roku premierę będzie miało aż siedem filmów współfinansowanych przez Netflixa, w tym "Akademia Pana Kleksa", "Simona Kossak", "Światłoczuła" czy "Vinci 2", które zeszły już z wielkich ekranów i są dostępne dla widzów w serwisie.
Jak wynika z danych Mediapanelu opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, we wrześniu Netflix, mimo premiery drugiego sezonu "1670", zanotował swój najniższy od ponad dwóch lat udział w polskim rynku streamingu wideo mimo tego, iż jest liderem tej kategorii. Platforma na komputerach, smartfonach i tabletach (badanie nie obejmuje telewizorów smart tv) przyciągnęła 9,57 mln polskich internautów (co dało 32,11 proc. zasięgu), z których każdy spędził na niej średnio 5 godzin, 42 minuty i 49 sekund.

Netflix ma zdecydowanie najwięcej użytkowników na polskm rynku VOD (w zeszłym miesiącu ponad dwa razy więcej od Disney+ i HBO Max) oraz przyciąga każdego odwiedzającego na najdłużej.











