Decyzja giganta streamingu podyktowana jest wprowadzeniem przez BARB cyklicznych pomiarów usług streamingowych na równi z danymi dotyczącymi telewizji linearnej. Dane dotyczące Netflixa będą dostępne od 1 listopada.
Reed Hastings, CEO Netfliksa zauważył, że już w 2019 roku platforma sygnalizowała zainteresowanie niezależnym pomiarem swojej widowni. - Pozostaliśmy w kontakcie z BARB i z przyjemnością informujemy o porozumieniu opartym na zaufaniu do ich metod badania oglądalności wśród widzów w Wielkiej Brytanii – wyjaśnił.
Telewizja linearna wciąż popularniejsza
Z danych BARB wynika, że udział serwisów streamingowych w Zjednoczonym Królestwie systematyczne rośnie, jednak to nadawcy linearni docierają do blisko dwóch trzecich wszystkich widzów. Płatne i bezpłatne usługi SVoD/AVoD to około jedna szósta całej widowni. Średni czas spędzony przed ekranami telewizji tradycyjnej we wrześniu to 159 minut, dla serwisów streamingowych liczba ta wynosi 26 minut.

- Od jakiegoś czasu dostosowujemy nasze metody pomiaru uwzględniając nowe platformy i urządzenia, na których ludzie oglądają ulubione programy. Ważnym krokiem było rozpoczęcie przez nas raportowania widowni usług streamingowych. Dołączenie do naszego panelu Netfliksa wskazuje na to, że to co robimy jest ważne i potrzebne dla uznanych graczy na tym rynku – stwierdził szef BARB Justin Sampson.
Od drugiego tygodnia listopada br. BARB będzie publicznie informować o miesięcznym zasięgu i udziale w oglądalności dla grup tradycyjnych nadawców i usług streamingowych. Instytut rozszerzy również swoje cotygodniowe raporty o dane na temat 50 najpopularniejszych programów na kanałach linearnych i w serwisach streamingowych.
Netflix wkrótce z pakietem z reklamami

W Stanach Zjednoczonych Netflix już w listopadzie może wprowadzić na rynek tańszy pakiet z reklamami. Pierwotnie miał on zadebiutować na początku 2023 roku, ale amerykańska prasa donosi, że z powodu startu podobnego planu Disney+ w grudniu, największa platforma postanowiła przyspieszyć prace nad nową ofertą.
Według „Wall Street Journal” Netflix chce, żeby płacili oni 65 dol. za dotarcie do tysiąca widzów. To znacznie wyższa cena niż w przypadku innych serwisów streamingowych, które już oferują reklamy. Tańszy pakiet ma kosztować od 7 do 9 dol. (obecny koszt planu podstawowego za oceanem to 9,99 dol.).
Nie wiadomo kiedy oferta pojawi się na polskim rynku. - Jesteśmy wciąż na wczesnym etapie prac nad wprowadzeniem tańszego pakietu wspieranego reklamami. Żadne decyzje w tym zakresie nie zostały jeszcze podjęte - poinformowało nas kilka dni temu biuro prasowe Netfiksa w Polsce, które zapytaliśmy o zespół do obsługi reklamowej.

Netflix ma na świecie 220,67 mln subskrybentów. Z danych Mediapanelu wynika, że wrześniu br. jego stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników. To 41,13 proc. wszystkich internautów z kraju. Każdy subskrybent spędził przy treściach platformy średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.











