Nie ma mocnych na Onet w newsach i publicystyce. RMF24 i Wyborcza.pl ze spadkami

Zdecydowanym liderem w kategorii informacji i publicystyki pozostaje Onet, w sierpniu zwiększył przewagę zasięgową nad Interią i WP.pl. Mocno w dół poszły wyniki serwisów internetowych RMF24 i "Gazety Wyborczej".

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Nie ma mocnych na Onet w newsach i publicystyce. RMF24 i Wyborcza.pl ze spadkami
Sekcje informacyjne portali, fot. mockupbro.com

Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kategorii informacji i publicystyki ogólnopolskiej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) Onet (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu 2025 roku odwiedziło 9,79 mln internautów, co dało 32,64 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 32 minuty i 4 sekundy.

Kolejne trzy witryny zanotowały w tej kategorii powyżej 6 mln odwiedzających. Interia (Grupa Polsat-Interia) przyciągnęła 6,97 mln internautów (przełożyło się to na 23,23 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 19 minut i 43 sekundy, WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 6,79 mln użytkowników (22,63 proc. zasięgu), średnio na 26 minut i 27 sekund, zaś portal TVN24 – 6,33 mln internautów (21,11 proc. zasięgu), przeciętnie na 18 minut i 12 sekund.

Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

TVN24 w internecie daleko nad Polsat News

Znacznie niżej od TVN24 jest ze swoim portalem Polsat News. W sierpniu odwiedziło go 4,62 mln internautów, z których każdy spędził średnio 9 minut i 8 sekund.

W zestawieniu są też witryny innych mediów wywodzących się spoza internetu. Portal "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) zanotował w kategorii informacyjno-publicystycznej 5,23 mln użytkowników oraz 9 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, serwis RMF24 – 4,85 mln odwiedzających oraz 6 minut i 7 sekund średniego czasu, a witryna "Gazety Wyborczej" (Agora) – 4,13 mln użytkowników oraz 20 minut i 13 sekund przeciętnego czasu.

Z kolei na Goniec.pl (Iberion) część informacyjno-publicystyczna przyciągnęła 4,25 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 5 minut i 44 sekundy, a na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 4,2 mln odwiedzających, średnio na 8 minut i 47 sekund.

Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

W porównaniu z lipcem odwiedzalność informacji i publicystyki na Onecie nieznacznie zmalała: o 95,4 tys. użytkowników (1 proc.) oraz minutę i 59 sekund średniego czasu korzystania (5,8 proc.).

Mimo to portal zwiększył przewagę zasięgową nad kolejnymi witrynami w rankingu. Interia w tej kategorii zanotowała bowiem spadek o 315,7 tys. odwiedzających (4,3 proc.) i 61 sekund przeciętnego czasu korzystania (4,9 proc.), zaś WP.pl – o 422,7 tys. internautów (5,9 proc.) przy wzroście średniego czasu o 13 sekund (0,8 proc.).

Mocno w dół RMF24 i "Gazeta Wyborcza"

Na RMF24 ubyło aż 1,2 mln internautów (19,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 60 sekund (14,1 proc.). Na o2.pl część informacyjno-publicystyczna straciła 607,3 tys. użytkowników (12,6 proc.) i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania (5,9 proc.), a na portalu "Gazety Wyborczej" – 853,1 tys. odwiedzających (17,1 proc.) oraz 6 minut i 34 sekundy średniego czasu (24,5 proc.).

W rankingu przeważają spadki. Jako jedyny wzrost w obu statystykach osiągnął Goniec: o 155,5 tys. internautów (3,8 proc.) i 7 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (5,9 proc.).

To kolejny miesiąc po wyborach prezydenckich, w którym zmalała odwiedzalność witryn z informacjami i publicystyką.

W czerwcu br. dziesięć serwisów z zestawienia zanotowało łącznie (oczywiście bez współodwiedzalności) 76,1 mln użytkowników, w lipcu – 61,03 mln, zaś w sierpniu – 57,17 mln.

Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online