Temu bez wakacji. Wyprzedziło dwóch polskich wydawców

Platforma Temu jest już czwartym najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce, w sierpniu pod względem zasięgu wyprzedziła Ringier Axel Springer Polska i Grupę Polsat-Interia. Jakie wyniki zanotowały czołowe serwisy i aplikacje w zeszłym miesiącu?

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Temu bez wakacji. Wyprzedziło dwóch polskich wydawców
Archiwum zagraniczne East News 2025-02 SAN ANSELMO, CALIFORNIA - FEBRUARY 04: In this photo illustration, the app of the Chinese-owned company Temu is displayed on a smartphone on February 04, 2025 in San Anselmo, California. China announced retaliatory tariffs on some American imports after U.S. President Donald Trump imposed a 10 percent tariff on certain Chinese products. (Photo Illustration by Justin Sullivan/Getty Images) (Photo by JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP) JUSTIN SULLIVAN

Według danych z badania Mediapanel w sierpniu 2025 roku platformę Temu, zapewniającą całość wyników Grupy Whaleco, odwiedziło w Polsce 19,92 mln internautów, wobec 19,91 mln w lipcu. Średni czas spędzony przez każdego wydłużył się zaś z 52 minut i 30 sekund do równych 55 minut.

Wyżej od Temu pozostaje Grupa Allegro, która oprócz Allegro obejmuje m.in. Ceneo i eBilet. W zeszłym miesiącu przyciągnęła 22,48 mln użytkowników (wobec 22,38 mln miesiąc wcześniej), każdego przeciętnie na godzinę, 20 minut i 21 sekund.

Równocześnie Temu pod względem zasięgu wysunęło się nad Grupę Polsat-Interia (liczba jej użytkowników miesiąc do miesiąca zmalała: z 20,85 do 19,9 mln) oraz Ringier Axel Springer Polska (tu nastąpił spadek z 20,26 do 19,78 mln odwiedzających).

Na czele rankingu wydawców niezmiennie są dwa globalne koncerny. Grupa Google zanotowała 28,79 mln użytkowników oraz 25 godzin, 33 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) – 25,87 mln użytkowników oraz 26 godzin, 13 minut i 58 sekund średniego czasu.

Na ponad 20 godzin każdego polskiego użytkownika przyciągał też TikTok. Na platformie każdy z 18,33 mln odwiedzających spędził średnio 21 godzin, 18 minut i 16 sekund.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

Ponad 26 mln polskich internautów na Google

W zestawieniu domen zdecydowanym liderem zasięgowym pozostaje Google.com, które w sierpniu zanotowało 26,35 mln użytkowników oraz godzinę, 45 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania.

W przeglądarkowym YouTubie każdy z polskich odwiedzających spędził przeciętnie 8 godzin, 45 minut i 28 sekund, a w analogicznej wersji Facebooka – 3 godziny, 19 minut i 53 sekundy.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

Na komputerach 10 godzin na Netfliksie

Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 20,59 mln polskich internautów, spędzając średnio po 9 godzin, 9 minut i 42 sekundy.

W tej drugiej statystyce lepszy wynik osiągnął Netflix: każdy z 2,84 mln użytkowników korzystał z niego przeciętnie 9 godzin, 26 minut i 57 sekund.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

Wśród domen trzy przekroczyły na komputerach pułap 10 mln odwiedzających: Google.com (19,07 mln), YouTube.com (12,04 mln) oraz Allegro.pl (10,13 mln).

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

W mobile’u najdłużej na TikToku

Z kolei na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google przyciągnęły w sierpniu 26,86 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na 20 godzin, 22 minuty i 24 sekundy.

Natomiast Grupa Meta Platforms (bez WhatsAppa) zanotowała 24,47 mln użytkowników oraz 25 godzin, 30 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

W przeglądarkowym YouTubie na urządzeniach mobilnych każdy z 11,32 mln odwiedzających spędził średnio godzinę, 26 minut i 49 sekund. Google.com przyciągnął zaś 21,95 mln internautów, każdego przeciętnie na 34 minuty i 23 sekundy.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aplikacji mobilnych dominują te należące do Grupy Google i Meta Platforms. W sierpniu w aplikacji Facebooka każdy z 21,83 mln użytkowników spędził średnio 16 godzin, 48 minut i 11 sekund, a w tej YouTube’a 19,13 mln internautów spędziło przeciętnie po 18 godzin, 17 minut i 51 sekund.

Najmocniej przyciąga zaś aplikacja TikToka: każdy z 11,59 mln odwiedzających korzystał średnio przez 27 godzin, 52 minuty i 25 sekund.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

Z kolei wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu liderem zasięgowym jest Allegro, które w zeszłym miesiącu zanotowało 9 mln użytkowników oraz godzinę, 49 minut i 56 sekund.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?