Temu bez wakacji. Wyprzedziło dwóch polskich wydawców

Platforma Temu jest już czwartym najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce, w sierpniu pod względem zasięgu wyprzedziła Ringier Axel Springer Polska i Grupę Polsat-Interia. Jakie wyniki zanotowały czołowe serwisy i aplikacje w zeszłym miesiącu?

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Temu bez wakacji. Wyprzedziło dwóch polskich wydawców
Archiwum zagraniczne East News 2025-02 SAN ANSELMO, CALIFORNIA - FEBRUARY 04: In this photo illustration, the app of the Chinese-owned company Temu is displayed on a smartphone on February 04, 2025 in San Anselmo, California. China announced retaliatory tariffs on some American imports after U.S. President Donald Trump imposed a 10 percent tariff on certain Chinese products. (Photo Illustration by Justin Sullivan/Getty Images) (Photo by JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP) JUSTIN SULLIVAN

Według danych z badania Mediapanel w sierpniu 2025 roku platformę Temu, zapewniającą całość wyników Grupy Whaleco, odwiedziło w Polsce 19,92 mln internautów, wobec 19,91 mln w lipcu. Średni czas spędzony przez każdego wydłużył się zaś z 52 minut i 30 sekund do równych 55 minut.

Wyżej od Temu pozostaje Grupa Allegro, która oprócz Allegro obejmuje m.in. Ceneo i eBilet. W zeszłym miesiącu przyciągnęła 22,48 mln użytkowników (wobec 22,38 mln miesiąc wcześniej), każdego przeciętnie na godzinę, 20 minut i 21 sekund.

Równocześnie Temu pod względem zasięgu wysunęło się nad Grupę Polsat-Interia (liczba jej użytkowników miesiąc do miesiąca zmalała: z 20,85 do 19,9 mln) oraz Ringier Axel Springer Polska (tu nastąpił spadek z 20,26 do 19,78 mln odwiedzających).

Na czele rankingu wydawców niezmiennie są dwa globalne koncerny. Grupa Google zanotowała 28,79 mln użytkowników oraz 25 godzin, 33 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) – 25,87 mln użytkowników oraz 26 godzin, 13 minut i 58 sekund średniego czasu.

Na ponad 20 godzin każdego polskiego użytkownika przyciągał też TikTok. Na platformie każdy z 18,33 mln odwiedzających spędził średnio 21 godzin, 18 minut i 16 sekund.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

Ponad 26 mln polskich internautów na Google

W zestawieniu domen zdecydowanym liderem zasięgowym pozostaje Google.com, które w sierpniu zanotowało 26,35 mln użytkowników oraz godzinę, 45 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania.

W przeglądarkowym YouTubie każdy z polskich odwiedzających spędził przeciętnie 8 godzin, 45 minut i 28 sekund, a w analogicznej wersji Facebooka – 3 godziny, 19 minut i 53 sekundy.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

Na komputerach 10 godzin na Netfliksie

Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 20,59 mln polskich internautów, spędzając średnio po 9 godzin, 9 minut i 42 sekundy.

W tej drugiej statystyce lepszy wynik osiągnął Netflix: każdy z 2,84 mln użytkowników korzystał z niego przeciętnie 9 godzin, 26 minut i 57 sekund.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

Wśród domen trzy przekroczyły na komputerach pułap 10 mln odwiedzających: Google.com (19,07 mln), YouTube.com (12,04 mln) oraz Allegro.pl (10,13 mln).

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

W mobile’u najdłużej na TikToku

Z kolei na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google przyciągnęły w sierpniu 26,86 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na 20 godzin, 22 minuty i 24 sekundy.

Natomiast Grupa Meta Platforms (bez WhatsAppa) zanotowała 24,47 mln użytkowników oraz 25 godzin, 30 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

W przeglądarkowym YouTubie na urządzeniach mobilnych każdy z 11,32 mln odwiedzających spędził średnio godzinę, 26 minut i 49 sekund. Google.com przyciągnął zaś 21,95 mln internautów, każdego przeciętnie na 34 minuty i 23 sekundy.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aplikacji mobilnych dominują te należące do Grupy Google i Meta Platforms. W sierpniu w aplikacji Facebooka każdy z 21,83 mln użytkowników spędził średnio 16 godzin, 48 minut i 11 sekund, a w tej YouTube’a 19,13 mln internautów spędziło przeciętnie po 18 godzin, 17 minut i 51 sekund.

Najmocniej przyciąga zaś aplikacja TikToka: każdy z 11,59 mln odwiedzających korzystał średnio przez 27 godzin, 52 minuty i 25 sekund.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

Z kolei wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu liderem zasięgowym jest Allegro, które w zeszłym miesiącu zanotowało 9 mln użytkowników oraz godzinę, 49 minut i 56 sekund.

Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w sierpniu 2025 r. © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style