Kampania skierowana jest do młodzieży w wieku 12-16 lat. - Głównym celem akcji jest promowanie zdrowego trybu życia, budowanie świadomości wśród młodzieży na temat szkodliwości palenia i postaw dbania o własne zdrowie oraz odpowiedzialności za nie. Poprzez edukacyjny film i nasze działania chcemy pokazać młodym osobom, że nie warto sięgać po pierwszego papierosa i wpadać w sidła nałogu, który może w sposób znaczący wpłynąć na nasze życie - mówi Jacek Furman, prezes Aflofarm Farmacja Polska.
Kampania promująca akcję rozpocznie się w piątek 12 stycznia i prowadzona będzie w głównych stacjach telewizyjnych. Ambasadorami akcji i jednocześnie bohaterami filmu są popularne wśród młodzieży osoby: Natalia Lesz - piosenkarka i aktorka, Siostry ADiHD - prezenterki 4Fun.tv, właścicielki marki Fit and Jump, Izabela Krzan - Miss Polonia, Jan Dratwicki - Mister Polski oraz Maciej „Gleba” Florek – juror „You Can Dance”, tancerz i choreograf.

Na stronie niespalsienastarcie.pl umieszczono materiały edukacyjne, w tym konspekty lekcji dla nauczycieli, można znaleźć. Ważną częścią działań zaplanowanych na najbliższe tygodnie jest również konkurs dla młodzieży. Zadaniem uczestników jest nakręcenie kontynuacji filmu edukacyjnego, w którym pokazane będą powody, dla których nie warto rozpoczynać palenia. Zwycięzcy mogą wygrać 10 tys. zł oraz kamery Go Pro.
Osią całej kampanii jest film edukacyjny, tworzony we współpracy z Discovery Networks CEEMEA, w którym głównymi bohaterami są ambasadorzy akcji. Film podzielony jest na 7 segmentów, a każdy z nich dotyka innego problemu związanego z paleniem papierosów. Tancerz i choreograf Maciej „Gleba” Florek ukazuje wpływ palenia papierosów na kondycję fizyczną. Miss Polonia 2016 Izabella Krzan opowiada o tym, jak palenie papierosów oddziałuje za nasz wygląd, a piosenkarka Natalia Lesz o tym, jak może utrudniać podróże. Kolejnymi ambasadorkami są prezenterki telewizyjne i trenerki fitness Siostry ADiHD, które w filmie edukują palaczy w przestrzeni publicznej. Ostatnim ambasadorem jest Jan Dratwicki, Mister Polski, który pokazuje na przykładach, jak bardzo kosztowne jest palenie papierosów.

Patronami instytucjonalnymi kampanii są Instytut Zdrowia Narodowego Centrum Zdrowia Publicznego i Higieny, Centrum Onkologii-Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie oraz Państwowa Inspekcja Sanitarna.
Koncepcja, strategia i kreacja zostały przygotowane przez Fundację Aflofarm. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Starcom.











