Nielsen: 50 proc. polskich internautów płaci za treści wideo

W tym roku za dostęp do treści wideo płaci 50 proc. Polaków mających dostęp do internetu. To o 7 pkt proc. więcej niż dwa lata wcześniej - wynika z badania „Wideonauci 2023” zrealizowanego przez Nielsena.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Nielsen: 50 proc. polskich internautów płaci za treści wideo
fot. Nielsen.com

Jak informuje Nielsen, w 2023 roku płacenie za dostęp do treści wideo deklaruje 50 proc. mieszkańców Polski w wieku od 16 do 74 lat i mających dostęp do internetu. Dwa lata wcześniej było to 43 proc.

Zdecydowana większość widzów płacących za treści wideo - 40 proc. badanej grupy - to klienci serwisów subskrypcyjnych (wzrost z 31 proc. od 2021 roku). Na drugim miejscu plasuje się skala pay-per-view, która utrzymuje się na podobnym poziomie (17 proc. w 2023 i 2021).

- Dynamika rynku serwisów VOD, łatwość wykupienia ale i rezygnacji z abonamentu sprawia, że płacący użytkownicy stanowią grupę, która ciągle się zmienia. Ten efekt wzmacnia powszechne współdzielenie kont, które dotyczy większości głównych subskrypcyjnych platform VOD. Widzimy wyraźnie w tegorocznej edycji badania, że dotychczasowe system współdzielenia zamienił się w skomplikowane sieci zależności, zapewniające użytkownikom dostęp do różnorodnych treści. W obiegu są nie tylko treści wideo ale też muzyczne, np. Spotify - komentuje Joanna Kopeć, research & insights lead w Nielsenie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agnieszka-gosiewska-odchodzi-lucyna-koba-nielsen,7169463819781761a ##

Jak czytamy w badaniu „mimo wzrostu popularności płacenia za serwisy VOD, tylko 8 proc. użytkowników usług płatnej telewizji rozważa rezygnację z korzystania z usług z kablówek i platform satelitarnych”.

2 proc. oglądalności to streaming na ekranie telewizora

Raport „Wideonauci 2023” pokazuje, że już 2 proc. oglądalności w pierwszym półroczu 2023 roku to streaming treści telewizyjnych na ekranie telewizora. Rośnie również widownia telewizyjna na mniejszych ekranach: w 2021 roku 27 proc. widzów w wieku 16-74 z dostępem do internetu zdarzało się oglądać treści telewizyjne na innych ekranach niż telewizor a aktualnie jest to 34 proc. widzów.

- Widzowie na poziomie języka włączają streaming treści telewizyjnych w zakres semantyczny „klasycznej telewizji”. Częściej podążają za treściami telewizyjnymi na inne ekrany niż telewizor. Znaczenie internetu jako formy dystrybucji telewizji będzie rosło w kolejnych latach - prognozuje ekspertka.             

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-the-gauge-wyniki-streaming-wideo-telewizor-wrzesien-2023,7169473311360641a ##

„Wideonauci 2023” to druga edycja syndykatowego raportu Nielsena, skupiającego się na zachowaniach i zwyczajach widzów związanych z konsumpcją treści wideo na 4 ekranach.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele