Nielsen: Adidas odebrał Nike miano marki najbardziej kojarzonej z mundialem

Przed rozpoczęciem mundialu w RPA nie będąca jego oficjalnym sponsorem marka Nike była przez konsumentów z całego świata najbardziej kojarzona z imprezą. Pierwsze dwa tygodnie mistrzostw przyniosły tutaj znaczącą zmianę - na czoło wysunął się Adidas.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza Nielsen poddała analizie internetowe blogi, listy dyskusyjne i strony serwisów społecznościowych (m.in. Flickr, YouTube, Facebook, Twitter). W okresie od 7 maja do 6 czerwca w pisanych w języku angielskim internetowych wiadomościach było dwa razy więcej związanych z mundialem odniesień do firmy Nike (30,2 proc.) niż do jej największego rywala i oficjalnego sponsora mundialu czyli Adidasa (14,4 proc.) - (więcej).

Gdy mundial wystartował sytuacja się odwróciła. W okresie od 11 do 25 czerwca liderem był Adidas (25,1 proc.), wyprzedzając Nike (19,4 proc.) oraz sześciu oficjalnych partnerów FIFA i sponsorów mistrzostw - marki Coca-Cola (11,0 proc.), Sony (9,8 proc.), Budweiser (4,9 proc.), Hyundai/Kia (4,7 proc.), Visa (4,7 proc.) i McDonald's (4,2 proc.). Pierwszą dziesiątkę uzupełniły dwie marki nie będące sponsorami turnieju - Pepsi (2,8 proc.) i Carlsberg (2,4 proc.).

Nielsen podaje, że w dużej części do wzrostu Adidasa przyczyniły się dyskusje na temat Jabulani - wyprodukowanej przez firmę oficjalnej piłki mistrzostw. W pierwszych trzech dniach mundialu odnoszono się do niej w 8 proc. analizowanych wiadomości

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+