Nielsen: o 10,6 proc. wzrosły globalne nakłady na reklamę w 2010 r.

Globalne nakłady na reklamę sięgnęły w 2010 roku 503 miliardów dolarów i były o 10,6 proc. większe w porównaniu z rokiem 2009 - wynika z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse.

km
km
Udostępnij artykuł:

"2010 był rokiem odbicia dla branży reklamowej. We wszystkich regionach świata i w przypadku każdego z tradycyjnych mediów (telewizja, radio, prasa codzienna i czasopisma) odnotowano pozytywny zwrot" - stwierdził Randall Beard, szef działu Advertising Solutions w Nielsenie.

Najwyższy wzrost wydatków na reklamę zaobserwowano w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki - o 26,7 proc. Następne pod tym względem były Ameryka Łacińska (wzrost o 21,2 proc.), region Azji i Pacyfiku (o 10,1 proc.), Europa (o 8,1 proc.) i Ameryka Północna (o 6,2 proc.). Dla porównania, w 2009 roku nakłady reklamowe zwiększyły się wobec roku 2008 tylko w regionie Azji i Pacyfiku.

grafika

Wydatki na reklamę zwiększyły się także we wszystkich jedenastu sektorach. Najwyższy wzrost odnotowano w sektorze motoryzacyjnym (o 20,3 proc.), a następnie w finansowym (o 17,9 proc.), FMCG (o 14,6 proc.), produktów trwałych (o 14,0 proc.), odzieży i akcesoriów (o 10,8 proc.), telekomunikacyjnym (o 9,7 proc.), przemysłu i usług (o 9,2 proc.), mediów (o 6,1 proc.), rozrywki (o 5,5 proc.), kanałów dystrybucji (o 3,4 proc.) i ochrony zdrowia (o 1,7 proc.).

grafika

Podobną sytuację zaobserwowano w przypadku poszczególnych rodzajów mediów. Nakłady na reklamę w telewizji wzrosły o 13,1 proc., w radiu o 8,5 proc., w prasie codziennej o 7,0 proc., a w czasopismach o 4,9 proc.

grafika

Z raportu Nielsena wynika, że na 23 z 37 poddanych analizie rynków odnotowano dwucyfrowe wzrosty, w tym na 9 z 13 w regionie Azji i Pacyfiku.

Najbardziej nakłady na reklamę zwiększyły się w Egipcie (o 40,8 proc.), Pan-Arabii (o 43 proc.) i Argentynie (o 38,9 proc.), a jedyny spadek zaobserwowano w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (o 4,4 proc.).

W USA wydatki reklamowe zwiększyły się o 5,6 proc., w Japonii o 1,3 proc., w Hiszpanii o 0,4 proc., w Indiach o 28,1 proc., a w Chinach o 10,9 proc. Z kolei około 10-proc. wzrosty odnotowano w kilku europejskich krajach - Belgii, Francji, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

"Mundial w RPA przyciągnął uwagę setek milionów kibiców piłki nożnej, za którymi - co nie dziwi - podążyli ze znaczącymi wydatkami reklamodawcy. To była dla nich doskonała okazja do powrotu na rynek i ożywienia nakładów w wielu krajach. Już teraz reklamodawcy myślą o tym jak wykorzystać przyszłoroczne igrzyska w Londynie, które mogą okazać się takim samym wydarzeniem reklamowym jak sportowym" - podsumował Beard.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele