WPP otrzyma od Nielsena natomiast firmy SRDS (dostawca analiz idanych o mediach dla przemysłu reklamowego), ERQ/HCI (świadczyusługi związanych z analizą skuteczności planowania i efektówkampanii w dziedzinie ochrony zdrowia) i 11 proc. udziałów w IBOPEPDM, IBOPE LA oraz IMI.Com (spółki te są częścią Grupy IBOPE,międzynarodowej firmy z siedzibą w Brazylii specjalizującej się wbadaniach mediów, rynku i opinii, WPP posiada już 11 proc. udziałóww tej Grupie). Aktywa te wzbogacą Grupę Kantar, oddział WPPzajmujący się zbieraniem, analizą informacji i doradztwem.
Wymiana aktywów to konsekwencja zakupu przez WPP grupy badawczejTNS, która podobnie jak AGB Nielsen Media Reserach zajmuje sięm.in. telemetrią (W Polsce TNS posiada 60 proc. udziałów w TNSOBOP). Posiadanie udziałów przez WPP zarówno w TNS, jak i w AGBNielsen Media Reserach byłoby niezgodne z prawemantymonopolowym.












