Nielsen: telewizja największym medium reklamowym, internet najszybciej rośnie

W I połowie br. globalne nakłady na reklamę zwiększyły się w ujęciu rocznym o 2,8 proc. Zdecydowanie najwięcej środków cały czas trafia do telewizji, ale najszybciej rozwija się internet - wynika z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse.

km
km
Udostępnij artykuł:

W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku telewizja miała 57,6 proc. udziału w całkowitych nakładach na reklamę na świecie, zdecydowanie wyprzedzając prasę codzienną (18,9 proc.) i czasopisma (10 proc.).

Na kolejnych miejscach znalazły się radio (5,4 proc.), internet (4,3 proc.), outdoor (3,5 proc.) oraz kino (0,3 proc.).

grafika

Natomiast pod względem wzrostu w ujęciu rocznym reklamowych wydatków wyraźnym liderem był internet (+26,6 proc.), który zdystansował outdoor (+5 proc.) i telewizję (+4,2 proc.). W przypadku pozostałych segmentów zaobserwowano spadki (największy na reklamę kinową - o 5,9 proc.).

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów