Jedynie do końca roku nadawać będą kanały MTV Live HD, MTV Hits, MTV 00s, MTV 90s, MTV 80s, NickMusic, CBS Reality, Film Cafe, związane z Paramount Skydance. Koncern chciał też za nieco ponad miesiąc zlikwidować także Polsat Comedy Central Extra i TeenNick. Ostatecznie zapadła decyzja, że te dwa kanały będą funkcjonować rok dłużej. Przejdą do historii 31 grudnia 2026 roku.
Działania amerykańskiego koncernu mogą doprowadzić do rezygnacji abonentów dostawców płatnej telewizji, jeśli któryś z kanałów był gwarantowany w umowach. Polsat Box i Vectra już poinformowali o możliwości bezkarnego rozwiązania umowy klientów. Podobne działania będą musieli podjąć inni operatorzy.
Niektóre firmy mogą zdecydować się na wprowadzenie substytutów do oferty. Grupa MWE Networks proponuje im nowe kanały Comedy Channel Extra, Pixel TV, Music 80s, Music 90s, Music 00s, Music Hits, Music Live HD, Music Club, Filmax Cafe, TVC Reality i Mesjasz TV. Z kolei Music Box Group oferuje Music Box Classic, Music Box Hits, Music Box Dance i Music Box Sexy.

Testy nowych kanałów
O rozpoczęciu emisji próbnej nowych kanałów oficjalne konto Grupy MWE Networks poinformowało na forum.satkurier.pl. – 10 nowych kanałów MWE Networks już działa w naszych biurach i rozpoczęliśmy dosyły światłowodowe do operatorów – zdradził nadawca.
Nowe stacje wciąż czekają na maltańskie koncesje. Ich oficjalny debiut jest planowany na styczeń. Będą dostępne w płatnych pakietach. – Niestety nie planujemy bezpłatnej emisji. Natomiast jest szansa, że nowe kanały zawitają do czołowych platform OTT – wyjaśniła Grupa MWE Networks.
Większość z likwidowanych kanałów muzycznych MTV prowadzi emisję jedynie w standardowej rozdzielczości. Ze stacjami MWE ma być inaczej. – Wszystkie kanały będą w jakości HD i na ten moment żaden operator nie chciał ich w SD (a daliśmy też taką opcję, bo niektóre kanały MTV były jednak tylko w SD). Tak, mamy umowy z dużymi graczami, ale biznes lubi ciszę. Każdy operator ogłosi wszystko we własnym czasie – podał nadawca.

Za dystrybucję nowych kanałów odpowiada firma Delegata. – Abonenci nie poczują zmiany – czytamy w materiałach promujących nowe kanały, które opublikowała właścicielka agencji Dagmara Iwańczuk-Węgrzynek na portalu LinkedIn.
Początkowo Grupa MWE Networks zapowiadała, że w stacjach będzie można trafić na polską muzykę i reklamy. – Faktycznie na etapie wstępnych rozmów pojawiały się rozważania o ewentualnej obecności polskiej czy szerzej europejskiej muzyki, aby jej nie zabrakło w ofercie. Jednak w obecnym kształcie nie planujemy emisji reklam w ogóle ani polskiej muzyki, ponieważ nie jest to format oczekiwany przez fanów dawnych kanałów MTV – mówił Wirtualnemedia.pl Karol Warda, wiceszef Grupy MWE Networks.












