Nowe oblicze olejów Shell Helix

Shell rozpoczyna kampanię reklamową, która wspiera wprowadzenie na polski rynek nowej linii produktów Shell Helix. Kampania ma przede wszystkim budować nowy wizerunek marki Shell Helix

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Działania te zostały oparte na nowatorskiej strategii komunikacji marki, która odchodzi od dotychczas stosowanych form budowania wizerunku takich produktów, jak oleje silnikowe. Można mówić o nowej filozofii Shell w wymiarze komunikacji. Zakłada ona skoncentrowanie się na sposobie odbioru komunikatu przez odbiorcę. W tym przypadku odbiorcą są kierowcy, użytkownicy samochodów. Uwzględniając ich emocjonalne podejście do użytkowanych pojazdów, Shell zdecydował się na odejście od tradycyjnej, technicznej i skomplikowanej komunikacji. Taka do tej pory dominowała w tym segmencie rynku. Wielokroć wykorzystywano w niej elementy niezrozumiałe dla przeciętnego użytkownika - czytamy  w komunikacie przesłanym wortalowi Wirtualnemedia.pl.

Nowy sposób ukazania marki Shell Helix opiera się na analogii między ludzkim ciałem, a silnikiem samochodu. Celem takiego przekazu jest odwołanie się do znanego wszystkim uczucia świeżości, które daje kontakt ludzkiego ciała z wodą.

W kampanii ATL wykorzystane są liczne media w tym radio i telewizja. W radiu obok tradycyjnych spotów, pojawi się dodatkowa komunikacja związana ze sponsoringiem konkursów radiowych. W obrębie mediów prasowych kampania obejmie zarówno prasę konsumencką, jak i branżową - skierowaną do mechaników oraz sprzedawców detalicznych. Dodatkowo będą widoczne intensywne działania BTL. Mowa tu zwłaszcza o nowych materiałach POS oraz promocjach sprzedaży skierowanych do handlowców. Te działania będą dedykowane poszczególnym kanałom sprzedaży, takim jak sklepy i stacje benzynowe oraz warsztaty. 

"Wykorzystanie łatwo zrozumiałej analogii między odświeżeniem ludzkiego ciała, a silnikiem wywołuje efekt "emocjonalnej" edukacji klienta. Przekazując informacje w sposób łatwo zrozumiały, uświadamiamy prawdziwą rolę oleju silnikowego w samochodzie. To powinno skuteczniej utrwalać wizerunek marki, niż typowy "olejowy" przekaz ATL.  Dlatego liczymy na bezpośrednie przełożenie nowatorskiej komunikacji na dobre wyniki sprzedaży" - powiedział Marcin Burdach, Marketing Manager, koordynator projektu na Europę Centralną. - "Nowe pozycjonowanie marki Shell Helix to podstawa strategii  powiększania udziału w rynku i budowania silnej pozycji marki w Polsce i innych krajach Europy Środkowej".

Kampania reklamowa została przygotowana przez JWT, zaś zakupem mediów dla Shell zajmuje się Mediacom.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji