Działania te zostały oparte na nowatorskiej strategii komunikacji marki, która odchodzi od dotychczas stosowanych form budowania wizerunku takich produktów, jak oleje silnikowe. Można mówić o nowej filozofii Shell w wymiarze komunikacji. Zakłada ona skoncentrowanie się na sposobie odbioru komunikatu przez odbiorcę. W tym przypadku odbiorcą są kierowcy, użytkownicy samochodów. Uwzględniając ich emocjonalne podejście do użytkowanych pojazdów, Shell zdecydował się na odejście od tradycyjnej, technicznej i skomplikowanej komunikacji. Taka do tej pory dominowała w tym segmencie rynku. Wielokroć wykorzystywano w niej elementy niezrozumiałe dla przeciętnego użytkownika - czytamy w komunikacie przesłanym wortalowi Wirtualnemedia.pl.
Nowy sposób ukazania marki Shell Helix opiera się na analogii między ludzkim ciałem, a silnikiem samochodu. Celem takiego przekazu jest odwołanie się do znanego wszystkim uczucia świeżości, które daje kontakt ludzkiego ciała z wodą.

W kampanii ATL wykorzystane są liczne media w tym radio i telewizja. W radiu obok tradycyjnych spotów, pojawi się dodatkowa komunikacja związana ze sponsoringiem konkursów radiowych. W obrębie mediów prasowych kampania obejmie zarówno prasę konsumencką, jak i branżową - skierowaną do mechaników oraz sprzedawców detalicznych. Dodatkowo będą widoczne intensywne działania BTL. Mowa tu zwłaszcza o nowych materiałach POS oraz promocjach sprzedaży skierowanych do handlowców. Te działania będą dedykowane poszczególnym kanałom sprzedaży, takim jak sklepy i stacje benzynowe oraz warsztaty.
"Wykorzystanie łatwo zrozumiałej analogii między odświeżeniem ludzkiego ciała, a silnikiem wywołuje efekt "emocjonalnej" edukacji klienta. Przekazując informacje w sposób łatwo zrozumiały, uświadamiamy prawdziwą rolę oleju silnikowego w samochodzie. To powinno skuteczniej utrwalać wizerunek marki, niż typowy "olejowy" przekaz ATL. Dlatego liczymy na bezpośrednie przełożenie nowatorskiej komunikacji na dobre wyniki sprzedaży" - powiedział Marcin Burdach, Marketing Manager, koordynator projektu na Europę Centralną. - "Nowe pozycjonowanie marki Shell Helix to podstawa strategii powiększania udziału w rynku i budowania silnej pozycji marki w Polsce i innych krajach Europy Środkowej".

Kampania reklamowa została przygotowana przez JWT, zaś zakupem mediów dla Shell zajmuje się Mediacom.











