Google rozpoczyna stosowanie zaktualizowanej polityki przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w Google Ads. Pełne egzekwowanie nowych zasad nastąpi w ciągu czterech tygodni.
Nowe w Google Ads. Co trzeba wiedzieć?
Według nowych zasad reklamodawcy muszą jasno przedstawiać wszystkie koszty produktów lub usług – zarówno przed zakupem, jak i po nim.
Poza tym firmy muszą unikać reklamowania aplikacji jako "bezpłatnych", jeśli wymagają one opłaty za instalację lub użytkowanie. Reklamy nie mogą także stosować techniki "przynęta i zamiana", czyli przyciągać klientów atrakcyjną ceną, by następnie nakłaniać ich do zakupu droższych opcji. Kluczowe są także informowanie o długości okresu próbnego oraz o ewentualnych kosztach po jego zakończeniu.
Google podkreśla, że nieprzestrzeganie nowych zasad może prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak wstrzymanie kampanii reklamowych. Firma zapewnia jednak, że w razie wykrycia naruszenia, użytkownik będzie miał 7 dni na korektę. Niezastosowanie się do tych wymogów może skutkować odrzuceniem reklam, a w przypadku powtarzających się naruszeń, nawet zawieszeniem konta reklamowego.

Ostatnia aktualizacja Google AdSense miała miejsce w lipcu ub.r. Zmiana dotycząca aplikacji do przesyłania wiadomości miała na celu wyjaśnienie wydawcom, że reklamy są zabronione na ekranach, które służą głównie do prywatnej komunikacji, takiej jak wiadomości bezpośrednie, czaty na żywo, wideorozmowy i prywatne pokoje czatów.
Firma rozszerzyła "Politykę zgody użytkownika UE", aby dotyczyła użytkowników w Szwajcarii. Firmy korzystające z produktów reklamowych będą zobowiązane do uzyskania zgody szwajcarskich użytkowników na używanie plików cookie lub innych lokalnych pamięci masowych, jeśli jest to wymagane prawnie.










