Nowość w ofercie Shell Rimula

Shell, jeden z największych międzynarodowych koncernów działających na rynku petrochemicznym, wprowadził na rynek nowy olej Shell Rimula R4 X przeznaczony do silników Diesla o dużej mocy wyposażonych w systemy cyrkulacji spalin (EGR). Olej ten został opracowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii z myślą o zastosowaniu w pojazdach ciężarowych, maszynach rolniczych, autobusach i lokomotywach.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Shell Rimula R4 X, o klasie lepkości 15W-40, to najwyższej jakości wielozadaniowy olej mineralny nowej generacji. Zadaniem nowego oleju z rodziny Shell Rimula jest maksymalna ochrona silnika dzięki odpowiednio dobranej mieszaninie dodatków i produktów chemicznych, które zapewniają właściwy poziom czystości i utleniania oraz zużycia silnika w ciężkich warunkach panujących

w silnikach wyposażonych w system recyrkulacji spalin (EGR). Nowy produkt jest odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości silników z poziomem emisji EURO 4 i 5 (bez filtrów cząstek stałych), jak również starszych typów silników.

Potrójne zabezpieczenie

Bez względu na panujące temperatury, wilgotność czy czas pracy silnika, olej gwarantuje bezpieczeństwo w trzech kluczowych dla funkcjonowania silnika obszarach: ograniczanie zakwaszenia, osadów i zużycia.

Ograniczenie zakwaszenia

Shell Rimula R4 X ogranicza korozję. Jest ona efektem działania kwasów powstałych w procesie spalania paliwa, które wchodzą w kontakt z olejem w miejscu styku pierścieni tłokowych z cylindrem

i przenikają do miski olejowej. Nowy olej zmniejsza oddziaływanie kwasów dzięki wykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika.

Ograniczenie osadów

Formulacja nowego oleju ogranicza gęstnienie oleju i formowanie się szkodliwych osadów

na wszystkich częściach silnika, zarówno w misce olejowej, jak i w cienkim filmie olejowym

o wysokiej temperaturze, który znajduje się na tłokach na wysokości pierścieni tłokowych. Podwyższone właściwości spowalniające utlenianie potwierdzają liczne testy laboratoryjne i drogowe, w tym test PDSC (ciśnieniowa różnicowa kalorymetria skaningowa). Wykazał on wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7.

Ponadto Shell Rimula R4 X zapewnia wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym (dyspergowania sadzy), co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Wyniki testu Mack T-8E potwierdziły, że nowy olej spełnił swoje zadanie, pomimo wysokiego poziomu sadzy, co umożliwiło płynny start w niskich temperaturach bez ryzyka blokady filtra

i nadmiernego zużycia mechanicznego.

Ograniczenie zużycia

Użyte w Shell Rimula R4 X dodatki tworzą film ochronny w miejscach kontaktu metal-metal w różnych warunkach pracy silnika, a zastosowane aktywne dyspergatory sadzy rozdrabniają ją i zabezpieczają urządzenie przez zużyciem. Nowy Shell Rimula R4 X oferuje wysoki poziom zabezpieczenia mechanicznego w istotnych miejscach w układzie rozrządu, tłoku i cylindrze, co potwierdzają testy silnikowe przeprowadzone zgodnie z specyfikacjami producentów pojazdów oraz API i ACEA. W teście na silniku MackT-10 nowy Shell Rimula wykazał o 30% lepsze zabezpieczenie przed zużyciem pierścieni tłokowych i cylindrów niż jest to wymagane w specyfikacji API CI-4.

Dzięki swoim właściwościom chroniącym przed zużyciem i ograniczającym tworzenie się osadów Shell Rimula R4 X pozwala na uzyskiwanie maksymalnych osiągów silnika przy jednoczesnej ochronie

w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Długa lista aprobat wielu wiodących światowych producentów silników sprawia, że Shell Rimula R4 X jest idealnym olejem dla pojazdów ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych i lokomotyw z silnikami Diesla o dużej mocy, które pracują

w transporcie miejskim, krajowym czy długodystansowym.

Shell Rimula R4 X, klasa lepkości 15W-40, dostępny jest w opakowaniach

o pojemnościach między innymi: 1.000, 209, 55 i 20 litrów. Jako pierwszy olej w rodzinie Shell Rimula w Polsce będzie dostępny również w opakowaniach 5 litrowych.

Specyfikacje i aprobaty:

API: CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, SL; ACEA: E7, E5, E3

JASO: DH-1: Global: DHD-1; Caterpillar: ECF-1-A, ECF-2

Cummins: CES 20078, 77, 76, 75, 72, 71; DDC: 93K215

DEUTZ: DQC III-10; Mack: EO-M, EO-M+; MAN: M3275-1

MB Approval: 228.3; MTU: Category 2; Renault Trucks: RLD-2;

Volvo: VDS-3.

O Shell

Shell jest wiodącym globalnym dostawcą środków smarnych dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne powstają w trzech głównych centrach badawczo-rozwojowych. Shell produkuje oleje w 50 blendowniach, a smary w 17 zakładach produkcyjnych na świecie, na bazie oleju powstałego z gazu naturalnego, w największej instalacji petrochemicznej zlokalizowanej w Katarze. Niezmiennie od 6 lat Shell zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych na świecie (źródło: Kline & Company).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"