Nowy dziennik Polska "zderzy się" z Gazetą Wyborczą

Twórcy ukazującego się od dziś ogólnopolskiego tytułu wydawnictwaPolskapresse stawiają na regionalność i chcą "rozliczać" polityków.Co dziennik "Polska" zaoferuje czytelnikom?

Robert Patoleta - pap
Robert Patoleta - pap
Udostępnij artykuł:

- Chcemy decyzje polityków rozkładać na czynniki pierwsze izastanawiać się, czy naprawdę coś z nich dla nas wynika -oświadczył w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Paweł Fąfara,redaktor naczelny dziennika "Polska".

Zaznaczył przy tym, że "Polska" stawia przede wszystkim nainformacje lokalne. W jeden tytuł połączono bowiem sześć dziennikówregionalnych wydawnictwa Polskapresse oraz nowo powstałe gazety.Ogólnopolski trzon gazety będzie ukazywał się z podobnymi treściamiw całym kraju. Jednak wewnątrz znajdą się strony z informacjamipochodzącymi z regionów. W wielu miastach "Polska" nosiła będziepodtytuł lokalnej gazety wydawanej tam przez Polskapresse.

Dzięki temu "Polska" ma być największym dziennikiem w naszymkraju. Kierownictwo Polskapresse zapowiedziało, że w dniachpowszednich sprzedaż tytułu figurować będzie na poziomie 600tysięcy - 700 tysięcy egzemplarzy, zaś piątkowa sprzedaż osiągniemilion egzemplarzy.

Cena numeru ma wynieść 1,5 zł z wyjątkiem województw;wielkopolskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego,dolnośląskiego, pomorskiego i śląskiego, gdzie gazeta będziekosztowała 1,4 zł (w piątek 1,7 zł) oraz opolskiego (1,3 zł wtygodniu a w piątek 1,7 zł).

Do kogo skierowany został nowy dziennik Polskapresse? - Dziświelu czytelników zmęczonych jest "warszawskością" gazet,"przepolitykowaniem", tym, że te gazety nie rozwijają się -twierdzi Paweł Fąfara - dlatego poszukują takiej gazety, jaknasza.

- To jest gazeta ogólnopolska z własną optyką i widzeniem świata- podsumował podczas konferencji prasowej Tomasz Wróblewski, byłyredaktor naczelny "Newsweeka", obecnie wiceprezes Polskapresse.

Paweł Fąfara zapowiedział, że konkurencją dla "Polski" sąwszystkie dzienniki ogólnopolskie. Jednak tytuł Polskapressenajbardziej "zderzy się" z dotychczasowym liderem - "GazetąWyborczą". Redaktor naczelny oczekuje przy tym pozytywnych efektów.- Może wzrosnąć współczytelnictwo i przez to rynek - zastanawiasię. - Czytelnicy będą czytać więcej i częściej. Dzięki temu ofertanaszych gazet będzie ciekawsza - dodaje.

Dziennik "Polska" współpracuje z "The Times". Od znanegobrytyjskiego tytułu zapożyczać będzie artykuły. Szykuje się równieżwspółpraca odwrotna - "The Times" korzystać będzie z zapleczadziennikarskiego gazety "Polska".

Choć gazeta przeznaczona jest dla osób z wyższym i średnimwykształceniem, styl tekstów ma być przystępny dla wszystkich.

W skład każdego wydania dziennika "Polska" wejdą stałe działy:Fakty 24, Opinie, Pieniądze, Kultura, Zbliżenia, strony miejskie zogłoszeniami drobnymi, Poradnik, Relaks oraz Sport.

Każdego dnia pojawiać się będzie inny dodatek: "Męska rzecz","Twój dom", "Uroda & Styl", "Dobra kuchnia", reporterski"Magazyn" oraz już mocno osadzony na rynku "Tele Magazyn".Planowane jest również dodawanie do gazety insertów - specjalnychwydawnictw, takich jak płyty CD i DVD.

- Wizualnym symbolem najwyższej jakości w naszej gazecie jestnowa makieta. Od początku założyliśmy, że musi to być najwyższejklasy, nowoczesny, dynamiczny, a zarazem przyjazny czytelnikowiprojekt graficzny. Postawiliśmy zatem na najlepszych idoświadczonych grafików. Nowa makieta została zaprojektowana wpracowni Research Studios w Londynie pod kierunkiem światowej sławygrafika Neville'a Brody'ego, wielokrotnie nagradzanego autora,który tworzył m.in. dla "The Times" czy "The Guardian". Wraz z nimprojekt tworzył Matt Brown, który pełni funkcję dyrektoraartystycznego dziennika "Polska" a wcześniej pracował m.in.dla "TheGuardian" i "The Independent". Prace nad koncepcją graficzną trwałyponad 6 miesięcy - podano na piątkowej konferencji prasowej.

Szefowie Polskapresse deklarują, że mają budżet marketingowy"porównywalny" z budżetami konkurencji - "Dziennika" i "GazetyWyborczej" - około 100 milionów złotych.

Grupa Wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład międzynarodowegokoncernu Verlagsgruppe Passau.

Robert Patoleta - pap
Autor artykułu:
Robert Patoleta - pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"