O dwie trzecie urósł globalny rynek mobilnej reklamy w 2014 r.

W 2014 roku na mobilną reklamę na świecie wydano 23,9 mld euro, czyli o 64,8 proc. więcej niż w roku 2013 (14,6 mld euro) - wynika z raportu IAB Mobile Marketing Center of Excellence, IAB Europe i IHS Technology.

km
km
Udostępnij artykuł:
O dwie trzecie urósł globalny rynek mobilnej reklamy w 2014 r.
fot. Shutterstock.com

Najwięcej na reklamę mobilną przeznaczono w 2014 roku w Ameryce Północnej - 10,8 mld euro (44,9 proc. ogółu). Następne pod tym względem były: region Azji i Pacyfiku (8,8 mld euro, 36,5 proc.), Europa (4 mld euro, 16,6 proc.), Bliski Wschód i Afryka (286 mln euro, 1,2 proc.) oraz Ameryka Łacińska (180 mln euro, 0,8 proc.).

We wszystkich regionach nakłady na mobilną reklamę wzrosły o co najmniej 50 proc., a najwyższy wzrost zaobserwowano w Ameryce Północnej - o 76,8 proc. Kolejne były tutaj: Bliski Wschód i Afryka (+68,5 proc.), Ameryka Łacińska (+66,1 proc.), Europa (+58,6 proc.) oraz region Azji i Pacyfiku (+54,5 proc.).

Najpopularniejszym formatem mobilnej reklamy był w zeszłym roku display, w przypadku którego nakłady wzrosły o 88,1 poc., do 11,4 mld euro. Dzięki temu zdobył on 47,4 proc. udziału w rynku i wyprzedził reklamy w wyszukiwarkach, na które wydano 11 mld euro (+55,2 proc. r/r), co dało 46,1 proc. rynkowego udziału. Z kolei za 6,6 proc. rynku odpowiadały reklamy w wiadomościach SMS i MMS, na które wydano 1,6 mld euro.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji