Odbicie na rynku reklamy zewnętrznej. Po pandemii skok o ponad 143 proc.

W drugim kwartale roku rynek reklamy zewnętrznej wart był łącznie 113,1 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z pandemicznym 2020 r. o 143,2 proc. - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) i domu mediowego Starcom (Publicis).

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Estymowana wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w trzech segmentach rynku reklamy zewnętrznej (OOH, City Transport + DOOH) zamknęła się kwotą w wysokości 113,1 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w drugim kwartale 2020 roku o 143,2 proc.

"Znajdujemy się nadal w stanie pandemii. Ale warunki funkcjonowania zmieniają się w każdym kolejnym miesiącu. Zmieniają się na lepsze, uczymy się sprawnie funkcjonować w reżimie sanitarnym. W pełni korzystamy z przestrzeni publicznej. Świadczą o tym także wyniki sprzedaży OOH prezentowane w niniejszym komunikacie" - komentuje te wyniki Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.  

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/warexpo-przychody-zmalaly-o-53-proc-wynik-netto-o-1-4-mln-zl ##

W pierwszym półroczu 2021 roku estymowana wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w trzech segmentach rynku reklamy zewnętrznej zamknęła się kwotą w wysokości 177,6 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa aniżeli w pierwszym półroczu 2020 roku o 21 proc.

grafika

Skokowy wzrost na rynku reklamy zewnętrznej

Sprzedaż w drugim kwartale 2021 w porównaniu do analogicznego okresu z 2020 roku, mimo dalszego obowiązywania części obostrzeń wprowadzonych w związku z pandemią, zanotowała dynamiczne wzrosty we wszystkich segmentach, przekraczające 140 proc.

"Dla reklamodawców większa potrzeba zaistnienia na nośnikach OOH jest podyktowana wynikającymi z badań informacjami o zmęczeniu konsumentów odbiorem akcji promocyjno-reklamowych za pomocą ekranów komputerów i telewizorów czy na urządzeniach mobilnych. Jeżeli ludzie zaczęli ponownie powszechnie korzystać z przestrzeni publicznych, to reklama OOH jest istotną dla promocji każdego produktu. A zmiany jakościowe i technologiczne na rynku nośników reklamy OOH podbudowują oraz wzmacniają jeszcze te trendy" - pisze w raporcie IGRZ.

grafika

Wielkość sprzedaży klasycznego OOH wyniosła  ponad 93 mln zł i była wyższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 140,9 proc.. Była niższa o 29,4 proc. aniżeli w drugim kwartale 2019r.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marek-kuzaka-odbudowa-rynku-reklamy-zewnetrznej-do-poziomu-sprzed-pandemii-moze-zajac-3-lata ##

Powierzchnie ekspozycyjne na klasycznych nośnikach typu billboard formatu 18 m² oraz citylight generują łącznie ponad 65% sprzedaży na rynku OOH. Warto też zwrócić uwagę na rosnący udział nośników typu backlight, w tym „dynamic backlight” w formacie  18 i 32 m².

W kategorii city transport suma sprzedaży w drugim kwartale 2021 roku wyniosła ponad 7,1 mln zł, co oznacza wzrost o 184 proc. Mimo blisko trzykrotnego wzrostu sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku, jej poziom jest niższy niż w Q2 2019 o 44,5 proc.

W drugim kwartale 2021r. sprzedaż DOOH wyniosła 13,0 mln zł i była wyższa aniżeli w tym samym okresie ubiegłego roku o 140,7 proc. W porównaniu do Q2 2019 niższa o 20,7 proc.

Udział reklamy cyfrowej w rynku OOH wyniósł w drugim kwartale roku 2021 11,5 proc. (w Q1 2021 ponad 14 proc). Dane te uwidaczniają rosnącą rolę reklamy DOOH na rynku reklamy OOH. Przypomnijmy, że w całym roku 2019 udział reklamy DOOH w sprzedaży OOH wyniósł 11,3 proc., a w 2020 13 proc.

Do końca tego roku czekają rynek kolejne inwestycje w DOOH: firma AMS poszerza swoje portfolio siecią nośników indoor 65” w centrach handlowych Klépierre oraz digital citylight w warszawskich wiatach przystankowych; firma Jet Line rozbudowuje sieć MORE (nośniki 55”); nowe nośniki digital planują również firmy Clear Channel Poland i Screen Network.

Cztery razy więcej na reklamę zewnętrzną napojów i alkoholi

Wzrost wydatków reklamowych odnotowuje się także w poszczególnych sektorach. Nakłady na reklamę wzrosły w porównaniu do tego samego okresu 2020 roku: w sektorze „napoje i alkohole” prawie czterokrotnie, w sektorze „żywność” ponad dwa razy, a w sektorze „handel” o 70 proc.. Nadal ważne dla sprzedaży reklamy OOH są „akcje społeczne”.

grafika

Prognoza na 2021r. dla reklamy zewnętrznej

Jak informuje IGRZ, po pierwszym kwartale br. standardowa prognoza dla polskiego rynku OOH w roku 2021 jest właściwie niemożliwa w okresie trwającego stanu pandemii.

"Przytoczyliśmy dane i analizy ze światowych rynków, które przewidywały w 2021 roku wzrosty przychodów umożliwiające osiągniecie 80% przychodów sprzed pandemicznego roku 2019. Wyniki sprzedaży OOH w Polsce w okresie styczeń – czerwiec tego roku wydają się kierunkowo potwierdzać te analizy. Aczkolwiek osiągnięcie wyniku na poziomie minus 20% w stosunku do bardzo dobrego roku 2019 będzie trudne do osiągnięcia" - estymuje Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-ooh-out-of-home-viewing-ogladalnosc-telewizji-poza-domem-jak-jest-mierzona ##

"Niewiadomą pozostają warunki, w których działać będziemy jesienią. Liczymy, że nie będzie już istotnych ograniczeń polskiej gospodarki i lockkdownów. I rynek OOH jeszcze szybciej będzie odrabiać straty poniesione w wyniku pandemii" - podsumowuje w prognozie IGRZ.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"